onsdag 31 januari 2007

Träningsverk

En ganska skön känsla. Om man inte har så ont att man inte kan röra sig. Det är inte speciellt trevligt. Men jag har lite lagom träningsverk. I armarna och benen. Ska träna idag efter jobbet igen. Får se hur det går. Men det är Gunilla som håller i passet och hon är kung så det kommer säkert gå jättebra.

Skönt att tvätten är gjord. Kan man låta bli att tänka på det ett tag. Anna kom och höll mig sällskap också. Sen fick jag skjuts till träningen. Jättesnällt.

Gick inte så bra att somna igår. La mig inte så sent men det gick segt att somna och ännu segare att komma upp imorse. Och nu är det en hel evighet kvar tills man är ledig igen. Sitter här med Elina och är jättetrött. Fast Elina har problem med byggarbetare. Hon har det värre. Det enda jag har problem med är mina grannar ovanför som aldrig slutar göra om i sin lägenhet. Dom har hållit på och grejat sen jag flyttade in. Fattar inte när dom ska bli klar.

Ibland finns det så mycke saker som man skulle vilja säga till folk men man vet att man inte kan göra det. Det är jobbigt. Sånt kan jag störa mig på jättelänge. Jag vet precis vad jag skulle säga och till vilka om jag fick ett utbrott. Och jag vet precis vilken reaktion jag skulle få. Just nu kan jag inte ens säga hälften eftersom jag vet att det kommer bli världens liv av det. Vissa saker måste man helt enkelt hålla käften om. Bara att härda och vänta på bättre tider. Eller nåt liknande.

Har kommit fram till att jag inte tycker om att bli jämförd med andra. Jag är mig själv och det är jag nöjd med. Varför ska man vara som nån annan för!? Är det nån som har nåt problem med mig så behöver den personen inte prata med mig. Tycker heller inte om när nån ska försöka få nån att framstå som mycke bättre än nån annan. Det kan väl den personen försöka med själv. Det är väl upp till mig att ha en egen åsikt. Man uppfattar personer olika.

Nu ska jag käka en mandarin och se aktiv ut. Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint som alltid ;) Du är ju för go. Tack för att du sitter bredvid mig, trots att jag för dte mesta är inne i datorna värld...