fredag 19 januari 2007

Snart helg

Räknar ner nu tills jag får gå hem. Ska bli så skönt. Åka hem och ta det lugnt. Men tiden är inte riktigt på min sida just nu.

Spenderade halva morgonen till att försöka fatta vart jag kan få nya p-piller. Ungdomsmottagningen sa att jag skulle vända mig till mödravården, dom sa ringt till sjukhuset och sjukhuset sa självklart ring till ungdomsmottagningen. Egentligen får jag inte gå dit eftersom jag är över 20 men när det gällde att få akut för 3 månader så gick det tydligen bra. Men då visade det sig att det självklart skulle vara så gott som omöjligt att få tag i dom där. Till slut fick jag hjälp av min räddare i nöden Victor som skickade en länk där alla telefontider stog så nu ska det väl ordna upp sig. Sjukhuset hade en väntetid på över 1 månad och då är jag lite lätt körd. Det är 3 veckor senare än jag behöver dom. Men får jag för 3 månader till att börja med och sen för 1 år så blir det jättebra.

Det blir en lugn helg för min del iallafall. Ska åka hem och ta det lugnt ikväll och ska umgås med Anna imorrn. Vi ska också bara ta det lugnt. Har inte speciellt mycket pengar att göra nåt annat. På söndag hade jag tänkt träna om jag vaknar i tid. Har inte bokat in nåt än ifall jag inte gör det. Ska träna på måndag iallafall. Då har jag bokat. Det ska bli skönt. Det var ganska längesen.

Och på söndag kanske min inneboende kommer hem. Han har inte varit hem än sen han for till sin tjej. Så det ska bli kul. Få höra vad som händer i hans liv eftersom jag just nu inte riktigt hänger med. Pratade med han i onsdags sen har det bara varit nåt sms. Han skulle lämna mobilen hemma hos sina föräldrar och åka iväg så jag får väl se om han hör av sig på söndag om han är tillbaks. Eller så kommer han hem som sagt.

Är så trött nu så jag vet inte vad jag heter. Och det mjuka i mina skor kliar på mina ben. Ska klia tillbaks. Hejdå.

Inga kommentarer: