lördag 20 januari 2007

Lördag

Känns som det var evigheter sen jag var ledig. Jätteskönt att äntligen få gå runt och inte göra ett skit så länge man vill. Inga tider att passa eller nånting.
Och när man väl är ledig så tänker man att man ska sova så länge det bara går, vilket i mitt fall bara var till 9 imorse. Mycket irriterande. Jag var säker på att om jag lägger mig i soffan och tittar på tv så kommer jag säkert somna om eftersom det var där jag somnade igår kväll. Men näe, det gjorde jag inte. Mycket irriterande. Efter nån timme ringde jag några personer som självklart inte svarade. Men Eleni ringde iallafall upp efter ett tag. Hon hade spelning igår och hade inte kommit hem förrän halv 5 men var tvungen att åka och jobba så hon var vaken. Pratade lite med henne ett tag och fördrev lite tid. Perfekt. Sen satte jag mig vid datorn och fördrev lite mer tid. Sen har jag bara kollat på sex and the city.

Nåt som jag verkligen inte tycker om är när man bestämmer att man ska hitta på något med nån sen när man ringer så gör dom nåt annat/har bestämt nåt annat eftersom dom glömde bort eller nåt. Eller så får man ett ursäktande sms eftersom dom inte vill ringa det obehagliga samtalet för att säga att dom glömt bort en. Ett råd: ring istället. Det är mer respektfullt. Visst förstår jag att man tycker det är jobbigt och säkert jättepinsamt, men ett sms kan man skicka till vem somhelst. Ett samtal visar mer att man bryr sig. Visst man kan alltid få förhinder men då hör man av sig så fort man kan så den andra personen kan hitta på nåt annat. Jag säger inte att jag är felfri. Jag har gjort samma sak men försöker fixa det på bästa sätt och ett sms är oftast inte svaret. Och nej, jag tror inte att folk gör det med mening. Inte dom flesta iallafall.

Tror inte det blir nån träning imorrn iallafall. Fast om jag vaknar lika tidigt som idag så spelar det visserligen ingen roll. Får se hur jag gör. Annars så ska jag ju träna på måndag.

Har kommit fram till att helgen borde vara längre. Också borde man kunna ringa alla ställen man kan ringa till på vardagar på helgen. Varför måste allt stänga på helgen för? Mitt jobb har inte stängt. Visserligen skulle jag hellre jobba på ett ställe som har stängt på helgen så man vet att man kan slappna av nångång.
Och på måndag börjar utbildningen för dom som ska utbildas. Alla 22. Det är bara att hoppas att man inte har lunch samtidigt som dom för då blir det till att äta ståendes. Förstår inte hur dom har tänkt det där. Men dom har väl inte tänkt. Ett vanligt problem på mitt jobb. Vissa där är inte speciellt genomtänkt.

Men man ska inte tänka på jobbet när man är ledig. Så nu ska jag inta position i soffan igen. Hejdå.

Inga kommentarer: