tisdag 30 januari 2007

Taxi hem från affären, smart eller bara lathet?

Var och handlade igår med Petra. Eftersom vi inte hade bråttom nån utav oss och hade mycke att prata om så gick vi runt en timme inne på hemköp. Självklart blev resultatet att jag handlade mycke mer än jag tänkt.
Jag handlade mer än Petra men fick betala mindre vilket var konstigt för vi köpte ungefär samma.
När allt var betalat och nerpackat och vi kollade på klockan såg vi att det var en halvtimme kvar till nästa buss gick. Orka vänta. Också hade jag ju handlat rätt mycket. Så jag övervägde om jag skulle ta en taxi vilket det slutade med att jag gjorde.
När taxin kom visade det sig att det var en taxichafför jag kände så jag åkte gratis. Aldrig fel eftersom det ändå var av lathet jag tog en taxi. Skulle säkert ha orkat tagit buss om det inte var för att det kändes så drygt att vänta + att jag slapp gå nerför backen med påsarna.

Och idag har jag bara tvättat. Väntar på att det sista ska torka nu. Blev självklart klar tidigare men nu har jag bokat in träning kl. 20 och jag orkar inte åka in tidigare. Möjligtvis 1 timme kanske.

Gick och la mig 3 igår. Rätt dumt eftersom jag börjar 9.30 imorrn. Kommer säkert vara skittrött. Vaknade till vid halv 9 och pratade med Salle sen somnade jag om och sov till 12. Så sammanlagt har jag sovit ungefär 9 timmar. Lite mindre. Det är ändå bra. Det är väl det man ska sova. Förut sov jag för mycke och då var jag trött jämt. Får väl hoppas att jag blir trött av träningen så jag somnar snabbt ikväll. Annars börjar jag inte förrän halv 3 på fredag så jag får väl härda till den sovmorronen.

Ska lägga mig i sängen ett tag och ta det lugnt. Förhoppningsvis somnar jag inte. Måste ändå ner och kolla hur mycket av tvätten som har ramlat ner inne i torkskåpet så jag kan hänga upp det igen. Drygt. Hejdå.

Inga kommentarer: