fredag 26 januari 2007

Äntligen fredag

Jobbar till 20, såklart.
Skulle egentligen hem och bara ta det lugnt men föll för grupptrycket (eller nåt sånt) så nu ska jag ut. Har lite dåligt samvete eftersom jag kommit igång och tränat och det skulle ju va kul om det gav resultat och alkohol är inte direkt lösningen på det. Men men, vad gör man inte. Jobbar ju nästa helg så jag kan lika gärna leva lite den här helgen. Har varit lugn sen nyår. Det är ändå rätt bra.

Så jag ringde Petra och pratade med henne och sen Salle och bad han gå på bolaget. Så är det bara att börja när man kommer hem. Petra kanske ska hänga med upp till mig så vi kan börja så fort som möjligt. Alternativet var att följa med Elina och co på bio vilket också hade varit väldigt trevligt men tyvärr kan man ju inte göra allt man vill samtidigt. Så jag kanske kan kidnappa med mig Elina på bio nån annan gång.

Funderade lite igår och kom fram till att allt är beroende av tid. Man kliver upp på morron vid en viss tid för att hinna göra sig klar och hinna med bussen som går en viss tid. Sen går man till jobbet och måste vara inloggad och klar vid en viss tid. Passa raster och luncher vid vissa tider. Väntar på att klockan ska gå snabbare så man går få hem. När man äntligen slutar går man till bussen som går en viss tid också åker man hem. Senare på kvällen går man och lägger sig för att hinna sova visst många timmar innan man kliver upp och gör om hela skiten. Med undantag för helgerna. Enda gången man kan slappna av. Utan att vara tidsberoende. Om man inte har planer då.

Elinas pojkvän var i madrid för ett tag sen. Dom hade turen att träffa Beckham, Ronaldo, Cannavaro och några till. Såg bilder från det nyss. Rätt coolt. Fick mig att enbart längta utomlands. Inte p.g.a. att dom hade träffat dom men för att det var varmt och skönt där. Inte snö och minusgrader. Men får inga betalda semesterdagar förrän i april och dom måste jag spara till sommaren och tills vi ska fira min morfar som fyller 80 år. Så jag får väl snällt vänta till sommaren kommer hit istället. Antingen blir det väl en skitsommar eller så blir det jättevarmt så det inte går att vara ute ens. Det är bra att man är positiv.

Ska jobba lite nu och förbereda mig för alkoholintaget. Ha en bra kväll. Hejdå.

Inga kommentarer: