onsdag 17 januari 2007

Hej hej, nej nej, oj oj

Elina berättade precis att hon sett ett program på tv för ett tag sen där en ståuppkomiker påpekat att svenskar klagar mycket på att finska låter fult. Han hade då sagt "Men svenskan då, ni säger ju allting 2 ggr. Hej hej, nej nej, oj oj, okej okej, bra bra, tack tack osv"
Jag och Elina funderade på det där ett tag och det stämmer faktiskt. Vi fick dessutom bevis på det när Elina sen svarade i telefon och sa först "hej hej" och efter ett tag "nej nej" vilket självklart gjorde att jag började skratta så hon fick problem att hålla sig för skratt.

Annars har dagen varit rätt lugn. Sov lite konstigt inatt igen och hade ingen aning om vilken dag det var när jag vaknade. Lite skum känsla. Har ingen lust att åka hem när jag slutar men har ingen aning vad jag annars skulle göra så jag åker nog hem ändå. Skulle vilja shoppa men ekonomin ser inte riktigt ut att tillåta det. Får se om jag kanske får med Therese ut på middag idag. Så är den julklappen klar iallafall. Visserligen kostar ju det också pengar. Får se hur det blir.

Är lite less idag faktiskt. För ovanlighetens skull. Det ska börja jobba en massa människor här som man känner. Det kan ju bli kul. Eller kaos. Beroende på "vissa" omständigheter.
Hänger inte riktigt med vad folk håller på med känner jag. Dom flesta beter sig som idioter och resten vet jag inte riktigt vart jag har eller vad dom håller på med.
För första gången känner jag faktiskt att det skulle vara riktigt skönt att få flytta härifrån. Helst utomlands (som det känns just nu men det kan ju ändras) men iallafall härifrån.
Lämna den här stan, dom här människorna, det här jobbet och dom s.k. kompisarna.
Gäller självklart inte alla men just nu en ganska stor del. Det som skulle bli tärt är att lämna familjen, och om man skulle flytta utomlands släkten. Och en del av kompisarna. Den bra delen.

Men man ska inte älta för mycke, så det var det. Klar.

Inga kommentarer: