fredag 12 januari 2007

Jobbar till 23 idag igen

Jobbade till 23 igår och jobbar till 23 idag. Också jobbar jag helg men på måndag är jag ledig. Blir rätt lugnt ändå. Annars brukar man jobba 7 dagar i rad och det brukar vara jättetärt. Den dagen man är ledig orkar man inte göra nånting alls.

Var in på körskolan igår för första gången på över 1 år. Fixade nya övningskörningspapper. Fick även reda på att man måste gå en 3 timmars kurs med dom man ska köra med dvs föräldrarna. Tydligen för att dom ska veta vad dom ska lära en så det går fortare att ta körkort. I mitt fall är det inte körningen som är problemet. Det är viljan att plugga teori som inte existerar.
Sen gjorde jag synundersökningen, lika bra att fixa allt på engång. Det visade sig att jag ser sämre på vänster öga än höger, men inget som hotar körningen. Tur.

Pratade en massa med min inneboende när jag kom hem igår. Om kompisar osv. Det är mycke skitsnack osv bland vissa av våra gemensamma. I mitt fall börjar jag tappa tron på dom flesta. Vet inte vart jag har folk och vet inte vilka jag kan lita på. Dom man litar på mest är dom som lättast och oftast hugger en i ryggen när det passar dom. Har varit med om det förut och jag klarar mig väldigt bra från att vara med om det igen. Det har väl varit lite till och från hela sommaren men nu är jag less och det sa jag till honom. Han förstog det men har inte riktigt hängt med hur det har blivit som det är. Det har nog inte jag heller men det ligger väl mest i allt snack som går runt. Men så länge jag och han står på samma sida och inte bråkar så är jag rätt lugn. Det är det som blir jobbigt. Om vi skulle bråka lika mycket som vi gjorde när han flyttade in. Det var psykiskt påfrestande. Men vi får väl se vad som händer.

Måste jobba nu. Och läsa Elinas blogg. Sup inte för hårt i helgen.

Inga kommentarer: