fredag 25 maj 2007

Småroligt

I skolan frågar fröken: - Det sitter fem kråkor på en gren. Du skjuter en, hur många sitter kvar?
Pelle svarar: - Inga.
- Ja, sa fröken, jag hade tänkt fyra men jag förstår hur du tänker.
Pelle säger:- Får jag ställa en fråga?
Tre kvinnor sitter på en bänk och äter glass. Den första biter på glassen, den andra slickar på glassen och den tredje suger på glassen. Vem av dem är gift?
Fröken svarar:-.....Den som...suger...
Pelle:- Det är hon med vigselringen men jag förstår hur fröken tänker!

Från Mathilda
-------------------------------------------

At the immigration desk, somewhere in Europe...
- Name?- Abu Dalah Sarafi.
- Sex?- Four times a week.
- No, no, no..... male or female?
- Male, female.. sometimes camel..

Från Mathilda
-------------------------------------------

Sitter på jobbet och har extremt lite att göra. Har sista rasten nu och sen ska jag möta brorsan. Ska handla resten av pappas födelsedagspresent och nåt till mamma på morsdag. Vet redan vad vi ska köpa så det kommer nog gå fort.

Ska träffa Eleni sen och gå runt en sväng på stan och sen ska vi käka innan vi ska kolla på bio. Filmen är tydligen 3 timmar och jag är svintrött så vi får väl se hur det kommer gå med den kombinationen. Elina hade halvt somnat till när hon såg den. Förhoppningsvis klarar jag mig.

Längtar tills imorrn när jag ska klippa mig och göra slingor. Var lite osäker på vilken färg jag ska göra slingorna men jag tror jag vet nu. Också tror jag att jag ska klippa mig som jag tänkte från början. Det ska bli sååååå roligt. Men det blir kanske ingen utgång imorrn. Känner mig inte så sugen på det längre men vi får väl se hur det slutar. Ska träffa familjen på söndag och gå ut och äta och sen åka upp till brorsan och fika så det skulle ju vara skönt att inte vara bakis då. Men jag får väl se hur det slutar.

TL' s suger.

Inga kommentarer: