tisdag 26 juni 2007

I telefon

Sitter och pratar i telefon med min älskade Sara. Hon försöker också skaffa en blogg här. Ska försöka hjälpa henne så allt går bra. Vet inte om jag är så duktig på det men.

Är ledig 2 dagar från jobbet nu iallafall. Känns skönt. Ska tvätta typ hela dagen imorron så det kommer väl kanske kännas som att jag bara är ledig en dag, men det är ju tyvärr nåt som måste göras.

Är så less på saker som jag inte vet varför jag är less på. Eller jag vet väl typ varför, men det är inget man kan ändra på så egentligen borde man väl bara sluta störa sig på dom. Men det går ju självklart inte heller.

En person sa till mig idag att den personen trodde att jag skulle må bra av att tycka om nån. Personen tyckte också att av alla människor som finns borde jag kunna hitta nån som är lika fucked up (det var jag sa som att jag var det) som jag är. Eftersom jag nånstans på vägen genom mitt liv blev världens mest negativa människa så sa jag självklart emot ungefär allting personen sa. Visst man (eller iallafall jag) mår bättre när jag tycker om nån men det är ju en himla fördel om den personen visar nåt intresse tillbaka. Annars är det lite lätt skit i samma om man tycker om nån eller om man är själv. Och eftersom jag inte orkar chansa eller orkar engagera mig så kan jag lika gärna vara själv tills nästa idiot kommer snubblandes. För det var precis vad den senaste idioten var, en ren idiot. Sen blev det en massa snack om förhållanden och sånt. Det var en rolig pratstund men det enda jag kom fram till var att jag nog kommer vara själv ett långt tag framöver.

Jag har pratat med en annan person idag som var en riktigt bra kompis en gång i tiden. Tills jag upptäckte nåt annat. Att det var den värsta bästa vän du kan ha. Såna har jag samlat på mig (och gjort mig av med) några av på vägen. Undrar om det sitter en skylt nånstans att: vill ni såra nån med en massa saker en kompis inte ska göra, gå ditåt. Också hamnar dom hos mig. Och är fullt medveten om vad dom gör men dom skiter i det för att dom 1) visste att jag skulle bli arg/lessen/sårad men dom orkade inte bry sig 2) var så full så det "bara hände" men dom kommer aldrig göra om det igen (tills nästa gång) 3) måste vara den sämsta kompisen som finns men.. Det är en del av dom ursäkter jag fått höra iallafall.

Är trött som ett svin så nu ska jag gå och sova och sluta klaga så mycket. Min dator låter jättemycket så den ska få vila den också. Borde möjligtvis ladda min mp3.

Sluta försöka bestämma över mig för du/ni kommer aldrig lyckas.

Inga kommentarer: