lördag 23 juni 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig

Och det vart det självklart inte igår heller. Skulle ju till Robin, trodde jag iallafall. Men när jag slutat jobba och ringde Robin så svarar han full och jävlig och säger: Kom dit vi var förra året! Eftersom jag inte firade midsommar med honom förra året hade jag inte en susning om vart det skulle vara. Det visade sig att det var vid studentlägenheterna borta vid åkersvik. Och där sket sig min midsommar. Det som var så bra med att Robin skulle ha fest hos sig var att det ligger nära mig så jag skulle kunna gå hem när jag ville eftersom jag var tvungen att kliva upp och jobba idag. Om jag skulle ha åkt ner till dom vid studentlägenheterna (skulle först ha varit tvungen att åka hem och byta om) skulle jag ha varit tvungen att ta taxi eftersom det inte går några bussar. Och för att komma hem samma sak. Eftersom jag inte är gjord av pengar kom jag fram till att det inte var värt det. Så jag blev hemma igår. Men det var ganska skönt, var hyfsat trött. Sen ringde min telefon lite då och då så jag var inte speciellt ensam.

Och det var min midsommar.

Inga kommentarer: