onsdag 1 oktober 2008

Också kom regnet

Imorse när jag vaknade regnade det så konstigt så jag trodde dom höll på att kolla tegelstenarna i huset igen. Dom gjorde det för ett tag sen och då sprutade dom vatten lite då och då och precis så lät det imorse. Först jättemycket, sen blev det tyst ett tag också lät det jättemycket igen. Men det var tyvärr så att det regnade konstaterade jag när jag väl klev upp. Tråkigt. Regn är jättemysigt så länge man slipper gå utanför dörren, men eftersom jag har ett jobb som jag skulle pallra mig iväg till så kändes det inte speciellt mysigt. Som tur var hade det slutat regna när jag skulle gå till bussen. Så jag klarade mig hela vägen till jobbet utan regn.

Men nu håller det på igen och det verkar inte som jag kommer ha lika mycket tur den här gången, så det ska bli intressant att gå till bussen. Kommer förmodligen vara sjukt blöt och kall innan jag kommer hem. Bara jag inte blir förkyld, det har jag varken tid eller lust med.

Jag börjar 07.10 imorron. Andra gången sen 1:a september som jag börjar den tiden. Har bara jobbat eftermiddag, kväll och halvnatts pass annars. Det har varit skönt och förmodligen bra att börja med att jobba nästan likadana pass innan jag går över till den extremt ojämna och dåliga sömnen som blir när man byter från eftermiddag till förmiddag några gånger i veckan som det kommer bli nu framöver. Får väl se hur det kommer gå.

Har nåt att göra i stort sett alla helger i oktober. Det är bra, då kommer det gå fort till nästa lön. Jobbar bara 1 helg också om det går som det ska. Det är väl en aning tveksamt men man vet aldrig. Det är bara att hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: