tisdag 21 oktober 2008

11 på 34

Igår hade jag min lediga dag efter jag jobbat så konstigt och jag var jättetrött. Tänkte gå och handla och Salle erbjöd sig att följa med men sen löste han det själv och tog med sig Patrik så jag slapp röra mig ur lägenheten (vilket var mitt mål för dagen) och det var så underbart skönt. La upp bilderna i förra inlägget samtidigt som jag käkade rostade mackor medans han var och handlade. Har glömt bort hur skönt det är att vara själv, men det var roligt när han kom hem igen så jag klagar absolut inte. Bor man med en tråkig människa så förstår jag om man skulle klaga men jag har turen att inte göra det.

Räknade ut förut att jag har haft 11 2-dagars ledigheter på 34 veckor. Jag undrar om det är normalt (enligt försäkringskassan skulle det säkert vara det men dom tycker att det är normalt att sova på jobbet också, men det är en annan historia) vad man nu kan kalla normalt. Men när jag räknade ut det så var jag inte så förvånad längre att jag blir trött ibland. Man skulle ha klagat mindre när man gick i skolan.

Plugga är nåt som jag har börjat fundera på. Mest för att någon annan i min närhet ska göra det och har pratat en massa om det så jag har blivit sugen. Det finns ju mer att plugga nu än när man tog studenten och nu har jag ju jobbat i några år så det kanske är dags att sätta sig ner och verkligen kolla igenom allt och se om man hittar nåt som lockar. Ska fundera lite mer på det. Jag vill inte flytta ur min lägenhet bara för den är så... min. Också älskar jag den. Men det kanske går att lösa iallafall.

På lördag ska Johanna firas och min pärla Petra ska följa med. Det kommer bli jätteroligt. Är så glad att hon vill med och att Johanna frågade om hon ville komma. Åker inte Tres till Uppsala så kanske hon kommer också. Det skulle vara jätteroligt det med. Ska kolla med Quimme hur hon ska göra också. Tyvärr så kanske hon jobbar men förhoppningsvis inte.

På söndag ska mamma firas så då bär det av ut till njurunda igen. Tror Elin och Mona skulle komma också. Det blir säkert trevligt. Det var ett tag sen vi var alla vi, eller hur man nu ska formulera det.

Så dom helger man väl är ledig blir inte speciellt ledig för det är oftast då man ska hinna med saker man inte hinner med annars. Som att umgås och fira folk som fyller/fyllt år. Jag klagar absolut inte för det är oftast jätteroligt. Och det är skönt att göra nåt annat än att åka hem och bara sitta hemma för engångs skull. Och dom gånger man är ledig bara en dag blir det oftast tvätta, städa, handla, äta lunch med Therese eller nåt annat. Lunchen är det roligaste. Sen kan man springa runt lite på stan och titta på saker man inte tänker köpa för man inte tycker att man har råd, men som man köper iallafall för att man tycker att man är värd det. Så gör jag iallfall. Inte jämt såklart, men ibland. När det är nåt jag verkligen vill ha.

Inga kommentarer: