fredag 31 oktober 2008

Min lediga dag

Igår var jag ledig och det var sååå skönt. Jag satt inte ens hemma hela dagen.
Först åkte jag ner till stan och gick en sväng innan jag träffade Therese och åt lunch med henne. Vi satt och pratade en massa innan vi gick en sväng till på stan tillsammans. Vi gick bl.a. på Vero Moda och vips så hittade jag 3 plagg som jag hängde undan. Problemet var bara att det var 10% på dom endast igår och jag hade självklart inte presentkorten med mig som jag fick när jag fyllde år. Så jag funderade länge på hur jag skulle göra. Jag gick till Quiomar (hon jobbar på Väskan) en sväng och pratade med henne där jag dessutom kom på att jag behövde en väska så jag köpte en jättebra. Sen gick jag och handlade lite och sen for jag hem.

När jag kom hem kollade jag lite på tv men det där med presentkorten störde mig så mycket och det kändes skönare att åka ner igen än att jag skulle åkt ner innan jobbet idag och släpa med mig allt till jobbet. Så jag åkte ner på stan igen och köpte det jag lagt undan. Jag hade 550 kr i presentkort och fick 37 kr över efter dom dragit bort 10% så det var nog tur att jag åkte ner ändå annars hade jag fått lägga till pengar istället.

Hade sällskap av Emma i örat (mobilen) hela vägen till busshållplatsen och ner på stan så det kändes som det gick jättefort. Det var roligt att prata med henne, det var ett tag sen. Hon fyllde år igår.
Var förbi Therese en sväng också innan jag åkte hem.

Förbättningarna som skulle bli har jag inte fått nåt besked om än så jag funderar fortfarande på hur jag ska göra. Vet bara inte hur länge jag kan fundera. Också måste man ju tänka rätt också, men vad som är rätt har jag lite svårt att avgöra just nu.

Inga kommentarer: