lördag 18 oktober 2008

08:12 +88(2)?

Jag är kanske tröttast i världen. Började 07.10 idag. Mina ben hade inte vaknat när jag släpade mig till bussen. Jag vaknade inte förrän väckaren började ringa riktigt högt och jag brukar alltid vakna så fort den börjar viska fram lite ljud. Det var mörkt ute och stjärnorna syntes fortfarande när jag klev utanför porten och det enda jag kunde tänka på var (förutom att det var kallt ute och förmodligen nån minus grad) att när jag kommer hem ska jag sova och det ska bli såå skönt.

Den här veckan har varit lite tärd. Jobbade em (14.10 - 21.30) i måndags och ledig i tisdags. Det var inga problem alls. Men sen har jag jobbat em, fm (7.10 - 14.30), em, fm och ett till em imorron. Hur man än gör så får man ingen normal dygnsrytm när man jobbar så eftersom det inte finns nån jämnhet (om det nu är ett ord) i det. Men snart är det klart det också och förhoppningsvis kommer jag kunna säga att det gick bra.

08:12 imorse ringde det från +88, ev. +882 till mig och ett långt nummer följde. Är det nån som vet vad +88 eller +882 är från för land. Jag kollade på eniro men enligt dom finns det inget land med nåt av dom landsnumrena så jag vet inte riktigt hur jag ska hitta det. Tänker inte ringa upp och kolla om man säger så. Det där fejknumret som ringer runt till folk var från +23 så det är inte det heller om dom inte kommit på ett till eller bytt.

Det enda som är bra med att förvånas negativt är när personen i fråga förvånar en positivt. Effekten av det blir mycket större och man blir glad över att man blir förvånad. Och lättad. Just nu känns allting väldigt bra. Och när jag fått sova kommer det kännas ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

tror att det är jag som ringt från jobbet..försökt få tag på dig i några dagar från alla möjliga nummer :) Kram!