måndag 6 oktober 2008

Mycket bra helg

Efter jobbet i fredags for jag hem och grejade lite i lägenheten. Städade undan lite saker osv. Det syntes att jag hade gjort det men det finns en massa saker kvar att göra innan helgen vilket känns en aning stressigt eftersom jag inte alls jobbar som jag skulle vilja för att hinna göra allt. Tvätta måste jag t.ex. göra på lördag eftersom alla tvättider var tagna så den dagen kommer bli stressigast. Har en massa saker att göra både fredag och lördag.

I lördags var jag iallafall ledig. Kändes jättebra att för en gångs skull vara ledig en dag då andra också är ledig, istället för nån dag i veckan då man ändå inte kan göra nåt eftersom alla andra jobbar. Så jag vaknade och for ner på stan en sväng. Sen for jag hem och sov nån timme innan jag åkte till hulistugan till Saras mammas 50 års fest. Trodde inte jag skulle bli där så länge som jag blev men det var så roligt så tiden bara flög iväg. Skrattade en massa och dansade en massa hela kvällen. Saras släkt är så himla snäll, rolig och öppen.

På söndagen jobbade jag 11.00 - 14.15 sen for jag till stan och träffade Sara. Vi firade min födelsedag med att äta middag. Fick en födelsedagspresent av henne också. Hon är så söt. Så vi åt och pratade en massa och sen gick vi bort till henne och jag tog bussen hem och en kvart efteråt åkte Sara till flygplatsen och flög hem. Det var jätteroligt att jag hann träffa henne så mycket som jag gjorde när hon var här men tråkigt att tiden gick så fort och att hon inte kunde vara här längre. Det är inte säkert att hon kommer komma hit till jul heller och jag vet inte om jag kommer hinna ner till henne nåt så jag har ingen aning om när vi kommer ses igen. Känns väldigt tråkigt, men det är ju som det är.

Så nu hoppas jag bara att hon kommer hit snart igen och att nästa helg blir lika rolig som den här helgen.

Inga kommentarer: