torsdag 2 oktober 2008

Mer regn

Fick skjuts hela vägen hem igår av Mats, mycket snällt. Sprang till första porten från bilen och lyckades bli sjukt blöt iallafall. Gick och la mig ganska på engång när jag kom hem och hoppades att det skulle slutat regna tills jag vaknat igen. Jag vaknade några gånger under natten och när det var dags att kliva upp regnade det självklart fortfarande.
Så det var bara att finna sig i det och fundera på vad som var bäst att ta på sig för att bli så lite blöt som möjligt. Det blev ett helt regnställ (tror det heter så iallafall) dvs både jacka och byxor. Har inte använt så mycket regnkläder sen jag var liten tror jag. Fattades bara ett par gummistövlar så hade jag kunnat hoppa runt i lite vattenpölar om jag hade känt för det. Så fullt munderad och med ett paraply gav jag mig ut. Det regnade inte så mycket som jag trodde men det var skönt att ha kläderna iallafall.
Tror inte det var så lätt att se att det var jag för när jag hade jobbat klart och stog på busshållplatsen så cyklade min bror förbi mig utan att se att det var jag. Jag hade visserligen dragit upp jackan till näsan och hade paraplyt nertryckt över mig så att det skulle skydda så mycket som möjligt. Så han är ursäktad.

När jag kom ner på stan tänkte jag först åka hem på engång men jag hade ju inte träffat Therese på länge så jag gick och pratade lite med henne och tog en sväng förbi Quiomar också medans jag ändå var i stan. Eftersom jag inte har några pengar har jag hållt mig så långt ifrån stan som möjligt så man inte blir sugen på att köpa nåt. Jag har bara bytt buss för att åka till jobbet.

Jag började som sagt 07.10 imorse. Har bara börjat den tiden en gång förut sen 1:a september men det var ganska skönt att ändå ha dagen kvar när jag jobbat klart. Dagarna blir lite kortare när man börjar sent för man gör ändå inget före man börjar bara för att man vet att man måste åka till jobbet, och när man kommer hem är dagen över. Var sjukt trött imorse men det är faktiskt värt det. Känns som man hinner leva lite grann. Förstå mig rätt, det här betyder absolut inte att jag kommer hoppa ur sängen kl. 9 när jag är ledig bara för att få ut mer av dagen. Jag kommer fortfarande sova tills jag vaknar utan att någon stör mig. För det behöver jag.

Sara kommer imorron. Får se om jag åker ut och hälsar på henne i juniskär på lördagen eller om jag väntar tills på söndag då vi har sagt att vi ska ses. Tänkte köpa nån blomma till hennes mamma som fyller 50 eftersom jag känt henne ett tag. Dom ska ha fest på lördagen så jag får se hur jag gör. Och får se vad Sara säger. Alltså hon har redan sagt att hon tycker att jag borde komma, så ingen får för sig att jag tänkte bjuda in mig själv. Jag är inte sån. Det är bara lite svårt att ta sig från stan och dit och tillbaks till stan igen. Och hon lär ju vara upptagen med alla som kommer vara där så jag kanske bara åker dit en snabbis. Men det brukar ju lösa sig så varför skulle det inte göra det den här gången.

Inga kommentarer: