onsdag 29 oktober 2008

På andra sidan vattnet

Den här helgen var mest konstig. Fredagen var jättebra, den har jag inget att säga om.
Efter jag gjort mig i ordning i lördags tog jag mig till Petra och var där nån minut innan vi gick till Johanna. Pratade med en aning onykter Therese på vägen som skulle stava ett namn och jag fick inte alls ihop bokstäverna som hon sa. Men jag lyckade gissa vem hon menade iallafall. Det var väldigt roligt att prata med henne och det lät som att hon var på bra humör.
Sen kom vi till Johanna och där var hon, Malin, Maria, Betty och Bettys pojkvän Peter. Vi körde nåt ölspel och sen gick vi ut på krogen. Jag och Petra gick först hem till henne och sen till Oleary's. Maria, Johanna, Betty och Peter till Aveny och Malin åkte hem. Det var roligt på Oleary's, bra musik och mycket folk jag kände. Som man vill att en utekväll ska vara. Kvällen avslutades på kebabcity och sen åkte jag hem.

Annars är jag stentröttast i hela stan. Var inte alls såhär trött igår. Det gick ändå bra att komma upp imorse. Har ställt mig upp nu så jag inte somnar här på jobbet. Och på andra sidan vattnet finns min älskade lägenhet med min sjukt sköna säng. Tyvärr ser det närmare ut än vad det är. Måste runt alltihop för att komma hem. Det borde gå en båt över så det går fort att komma hem och man slapp åka runt allt. Inte för att det är jättelångt och tar speciellt lång tid men det skulle gå fortare, och det är ju aldrig fel.

Att man tänker olika borde folk vara på det klara med vid det här laget. Jag tror inte det finns någon alls som man tänker exakt likadant som.
Precis som att man reagerar olika på negativa saker. Vissa pratar, vissa pratar inte alls, vissa deprimerar ihop och vill inte göra annat än ligga hemma, vissa dricker mer än vanligt, vissa shoppar osv.
Det är bara att acceptera att det är så, olika.

Inga kommentarer: