måndag 13 oktober 2008

Mitt firande

Jag har firat min födelsedag hela helgen, från fredag t.o.m. söndag.

Efter jobbet i fredags hämtade pappa mig och vi pantade allt som fanns i mitt kök. Hade glömt bort att mitt kök faktiskt är ganska stort (för att vara i en 1:a) när man får fram resten av golvet. Sen for vi på systemet också for vi och handlade mat. När jag kom hem var jag så trött så jag somnade en sväng men eftersom arbetskläderna inte är speciellt sköna att sova i så vaknade jag ganska fort och började städa. Eftersom Salle hade gått ut med lite grejer och fixat en del så kändes det som att jag skulle hinna det jag ville, men jag fick ändå lite panik när Therese ringde och sa att hon och Elin nästan var hos mig för att hämta mig.
Så jag tog mina grejer och gick ner till dom och vi åkte upp till södra berget. Först checkade vi in och sen bytte vi om och åt coffee house sallad som Elin och Therese hade fixat. Sen badade vi och njöt tills vi inte orkade mer. Då duschade vi och sen gick vi och la oss och pratade lite men vi var rätt trött så vi sa godnatt och somnade. Vaknade 08.30 (!) och konstaterade att Elin redan var vaken. Och Therese också. Så vi pratade lite och sen gick vi och käkade frukost. Såg Johannes Brost och Martin Björk också, det var lite roligt. Sen checkade vi ut och for hem.

När jag kom hem tvättade jag till 4 minuter innan min tvättid var slut, men jag hann tvätta allt vilket var skönt för då behövde jag inte dela upp det. Mellan tvättningarna så städade jag, diskade, fixade Salles hår och åt. När allt var klart duschade jag och sen kom Robin, Tres och Johanna. Sen kom Patrik, Elin och Therese, Quiomar och Petra. Senare kom Anna förbi och sa grattis också. Kvällen var jättebra och jag hade verkligen jätteroligt. Men i rätt sällskap med normala människor går det inte att ha tråkigt. Sen gick vi ut på krogen och delades upp en massa, men jag hoppas folk hade roligt iallafall. Till dom som var hemma hos mig innan vill jag iallafall säga ett stort tack för att ni gjorde min kväll så underbart bra!

På söndagen vaknade jag och funderade på om jag verkligen skulle våga röra på mig. Jag kom fram till att det inte var nån bra idé så jag somnade om och vaknade lite senare. Då klev jag upp och plockade undan efter förfesten och t.o.m. det gick hur lätt somhelst. En perfekt förfest var det verkligen. Efter jag plockat undan gick jag och la mig igen och sov till 15.00, fast jag somnade inte förrän kl. 5.00 på morronen så det har väl lite med det att göra. Och att jag, Elin och Therese vaknade kl. 08.30 på lördags morronen. När jag varit vaken i 15 minuter ringer min kära mamma och meddelar att jag ska ta 16.15 bussen ut till dom så det blev lite bråttom. Men jag hann iallafall med den bussen och när brorsan klev på berättade han att hon ringde till honom kl. 13. Hade ju varit trevligt om man fått veta det redan då. Men men, vi åkte ut till njurunda och hade jättetrevligt och åt gott. Jag och Micke var lite trött bara eftersom vi var ut båda två. Innan vi åkte hem kom Mattias förbi och visade sin nya bil. Den var jättefin, en Audi A3. På vägen hem for vi förbi Bjarne och Gunilla och kollade hur dom bodde. Jag och brorsan har inte varit dit sen dom flyttade. Bjarne har brutit båda handlederna när han grejade i deras stuga (2 brott på ena handleden och 3 på andra) så vi kollade hur det var med honom också. Sen åkte jag hem och tog det lugnt och somnade väldigt skönt.

Korten från i helgen kommer senare. Måste bara ge ett extra plus till Elin som klarade twister väldigt snyggt i sin snygga klänning, imponerande!

Inga kommentarer: