måndag 19 februari 2007

Lugn fredag, skum lördag

Jobbade till 20 i fredags och sen for jag hem. Victor ville komma och hälsa på men eftersom han pratat så mycke om skillnaden på min lägenhet och på hans kompis Stefans lägenhet så ville jag komma och se den så jag gick dit. Och blev kvar där hela kvällen. Det var jättetrevligt.

Vaknade på lördag morron när Salle skulle iväg på match. Klev upp efter ett tag och städade osv. Sen for jag ner på stan och gick på systemet. Var inte säker på att jag skulle ut men Salle skulle också frågade Petra om jag skulle med på inflyttningsfest/förfest så jag köpte ifall att jag bestämde mig för att hänga med.

Sen for jag hem, duschade och väntade på att mina fabror och hans fru skulle komma.
Dom kollade på lägenheten en sväng, sen for vi till brorsan så dom fick se hans lägenhet och sen for vi ut till njurunda och åt hos mamma och pappa.
Kvart i åtta for jag därifrån och åkte hem. Bytte om när jag kom hem, hämtade cidern och for till förfesten där Petra redan var. Det var trevligt där. Roliga människor och bra musik.
Sen drog vi till stan. Vi tog taxi fast vi inte hade tänkt det.

Ute på krogen träffade jag lite folk jag inte träffat på länge. Sånt är alltid trevligt. Mot slutet av kvällen kom Victor en sväng och umgicks på oleary's. Kände mig så dum för jag skulle gå bara nån minut efter han kom. Jag gick på max med Salle och Patrik och han tog bussen hem. Träffade Niklas en sväng också. Det är en mycket skum kille. Han sa en massa saker som jag inte trodde på och sen gick jag. Var tvungen att påpeka att han var en fitta först. Han verkade ignorera det.

När vi satt och åt på max kom min brorsa. Han lyckades lacka ur på Patrik av nån anledning som han fortfarande inte vet och när jag och Salle kom hem så ringde han och tjafsade med honom också. Nåt han inte heller kommer ihåg. Han ångrade sig iallafall och bad om ursäkt. Så det var ju bra.

Och nu måste jag jobba. Så för att citera min extremt packade brorsa när han avslutade vårat telefonsamtal 4 på morronen: "Död åt Tengil. Puss o kram!"

Inga kommentarer: