söndag 27 juli 2008

Torsdag & Fredag

Jobbade till 14.30 i fredags. Min s.k. kära kollega sa nåt så dumt så jag höll på att smälla av innan jag skulle gå hem, så jag gick ganska på engång efter det. Men man ska väl inte ha för höga förväntningar.
Gick ner på stan och träffade Salle en snabbis innan jag åkte till Tina och gjorde nya flätor. På busshållplasten träffade jag Tres som jag inte träffat på jättelänge så det var jätteroligt. Hon kom på att vi kunde åka och bada dagen efter, vilket var en mycket bra idé.
Sen åkte jag till Tina och fixade flätorna. Blev jättesnyggt som vanligt. Vi var hos hennes granne som för övrigt inte var hemma utan han var och jobbade så Tina, Hassan, Abdi och Mike hade tagit över hans lägenhet tills han kom hem. Också kom jag då och var där ett tag. Det var jätteroligt. Roligt att träffa nya roliga människor.

När jag åkte hem fick jag ett sms av Johanna och vi bestämde oss för att gå på bio på kvällen så jag hann bara hem och äta och sen åka ner igen. Bion var jättebra och det var jätteroligt att umgås med Johanna. Speciellt eftersom vi är dom enda med bra humor när vi går på bio tillsammans, tycker jag iallafall och säkert hon också.

På fredagen vaknade jag ganska tidigt för att vara jag och for till berga med Tres och hennes syster Sanna. Det var jätteskönt att sola och bada en halv dag. Har inte gjort det på hela sommaren. Och det var verkligen jättevarmt. När jag kom hem så duschade jag och sen for jag ner på stan. Hittade ett linne och en klänning som jag köpte, men lämnade tillbaka linnet dagen efter. Klänningen ska jag fundera på. Den är väldigt skön men jag är inte riktigt säker. Men det är en sån klänning som jag kan se mig själv ha eller hur man nu ska säga så jag är rätt sugen på att behålla den. Tråkigt att inte Sara (Solle) är här och kan hjälpa mig bestämma. Hon vet precis vad som är jag och inte, saknar dig!

På fredagkväll var jag bara hemma och tog det lugnt. Började 7.10 dagen efter och visste att det skulle bli fullt upp hela dagen så det var lika bra att sova. Var dessutom trött efter att ha legat ute i solen hela dagen, men det var lätt värt det.

Inga kommentarer: