torsdag 17 juli 2008

Chokladmuffins

Jag drömde om chokladmuffins inatt. Men jag kom inte på det förrän jag kom på mig själv med att sitta och tänka på chokladmuffins här på jobbet. Så nu är jag ju självklart jättesugen på det. Dom jag köpte i drömmen (hann tyvärr aldrig äta dom) var stora och nybakade med chokladbitar i och dom såg jättegoda ut. Tror jag måsta köpa en imorron. Det är ju faktiskt fredag och jag är ledig i helgen.

Jag blir dessutom själv i helgen så jag håller på att fundera på vad jag ska hitta på för nåt. Jag måste städa lite men det kan jag göra när jag kommer hem på fredagen så har jag resten av helgen kvar att hitta på nåt roligt. Tänkte nog ta det lugnt med tanke på att det känns som att det har gått lite för mycke pengar den här månaden. Fast jag har jobbat väldigt mycket extra och jag kommer få ob'n för midsommar och nationaldagen och allt det så jag kanske kan slappna av lite. Sen har jag ju fått förlängt till december så jag blir iallafall inte arbetslös i september som jag skulle ha blivit först. Mycket skönt!

Den här veckan har gått fort. Eller dom senaste 2 veckorna. Har varit ledig ganska mycket och tack vare bytet med Carro var jag ledig 2 hela dagar, igår och i förrgår. Det var jätteskönt. Första dagen åt jag först lunch med Therese, lika trevligt som vanligt, sen gick vi på stan en sväng och jag köpte ett nytt linne. Självklart på Vero Moda där jag aldrig kan gå in utan att komma ut med nåt nytt. Sen gick jag ner till ån och pratade med Sara N och Malin som hade lagt sig där på en filt och efter det gick jag på stan en sväng med Elin. Vi kollade lite på skor och sen gick vi och pratade lite med Therese.
Sen gick jag och tränade. Det var jätteroligt och jobbigt. Blev combat den här gången, har inte tränat det på jättelänge. Och nu har jag självklart träningsverk på ställen jag inte visste att det fanns muskler på + magen och ryggen så jag knappt kan skratta. Men det är värt det.

Igår var jag bara hemma heeela dagen. Låg på soffan och läste och kollade på tv. En helt perfekt dag när det dessutom regnade ute. Hade roligt sällskap som egentligen skulle ut och springa men valde pga regnet att skippa det. Så dagen var jätteskön och jätterolig. Och nu behöver jag bara jobba idag och imorron och sen är jag ledig 2 dagar till. Om allt går som det ska. Carro är sjuk igen så jag får väl se hur det blir. Fick åka in tidigare idag för att hon var sjuk. Stackarn! Precis när hon blivit bättre så hon kunde börja jobba igen.

När jag kommer hem ska jag äta godis. Tobbe har suttit och pratat om det så länge nu så jag har blivit sugen jag också. På godis och chokladmuffins. Mums!

Inga kommentarer: