lördag 5 juli 2008

Gatufesten i torsdags

Skulle ju egentligen inte gå på gatufesten alls men fick tag på en billigare biljett och kunde inte motstå. Jag började inte förrän 14.10 dagen efter heller så jag tänkte att det kunde ju inte skada.
Och jag ångrar verkligen inte att jag gick för jag hade så sjukt roligt!
Kom hem från jobbet och fick med Salles hjälp med mig Marie. Så efter att jag ätit och sovit lite så dök hon upp och vi började förfesta. Det var tur att jag och Salle tömde systemet i birsta dagen innan. Det hade varit ett mycket bra tillfälle att prova någon av min spritgurus (Alex) bålrecept men jag tömde inte systemet på rätt saker för att kunna blanda till det. Lite dålig planering där känner jag.
Så jag och Marie förfestade ganska länge och pratade en massa om en massa saker, tror inte vi kom ner på stan förrän 00.30 eller nåt. Gick en sväng och hamnade utanför området och gick ner vid trappen vid gamla Oleary's, där fanns det tyvärr ingen ingång så vi var tvungen att gå över bron för vi tänkte att vi skulle kunna komma in på andra sidan, men där fanns det ingen ingång heller. Så vi fortsatte gå och kom tillslut in på området vid tivolit, hur vi sen hamnade i Oleary's tältet som ligger på fisktorget (vad jag kommer ihåg kom vi från andra hållet) har jag faktiskt ingen aning om alls. Där träffade vi iallafall Patrik och Salle och sen kom Tangi. Så vi var i det tältet tills vi tyckte att det blev langos dags så då gick vi och ställde oss i den kön. Sen gick resten väldigt fort med ätande, lite bråk och sen for jag hem.

Vaknade dagen efter och konstaterade att jag inte är 18 längre. Visst det var jobbigt att åka och jobba, men fortfarande lätt värt det.

Och jobbat har jag gjort, en massa. Skulle egentligen ha jobbat 7.10-14.30 och sen 19-02 men det fattades folk så jag började 17 och jobbar till 02. Åkte inte hem emellan utan jag gick upp en trappa och la mig på en soffa och sov i 2 timmar. Har gått in på sundsvall.nu och öppnat webkameran så man ser ut över stora torget, får väl hänga med på gatufesten på det sättet. Och ja, jag är avundsjuk på dom som är ledig och kan vara på stan och ha roligt som jag hade i torsdags. Men jag får leva på den dagen till nästa år och hoppas på att jag kan gå då istället.

Inga kommentarer: