torsdag 10 juli 2008

Begravningen

Jag kan lätt säga att det är det jobbigaste jag har gjort på jättelänge. Marie kunde inte följa med men som tur var träffade jag Benji och sen Bedour som också skulle dit. Kapellet var fullt med folk. Såg folk där som jag inte sett på jättelänge. Det lyste in jättefint från solen utanför. Han fick en fin dag att ha begravning på. Första låten bröt både jag och Bedour ihop när Jörgen som sjöng inte fixade det längre. Jörgen som var som en bror för Victor. Begravningen kändes som den var över fort men ändå inte. Förstog inte hur lång den var förrän vi kom ut därifrån. Victors pappa ville inte lämna sin son. Så hemskt att se. Hemskt jobbigt. Som hela begravningen. Pratade lite med Peter men ingen av oss visste riktigt vad vi skulle säga. Blev ett kort samtal som följdes av ett "ta hand om dig". Sen ringde jag Sara och jag och Bedour gick in till stan.

Var på bio med Elin på kvällen. Vet inte riktigt om det var så smart. Gick ut därifrån och funderade en sväng. Vart borta lite längre än jag tänkte. Men Elin förstog, min söta Elin. Det var tur att jag hade sett filmen förut för jag visste vad jag missade. Tråkigt att jag inte var roligaste sällskapet bara.

Var hemma från jobbet igår. Ringde chefen och kollade om det var lugnt. Han förstog och sa att det var okej. Åt lunch med Therese och var ut och gick en sväng med Johanna. Sen for vi och handlade. Hade inte tänkt på att jag inte hade nån mat hemma förrän hon sa att hon skulle handla. Skönt att ha det gjort med bra sällskap. Sen for jag hem. Skönt att vara själv igårkväll. Kunde tyvärr inte somna förrän alldeles för sent, så jag är lite trött nu fast känner mig mest utmattad.

Vill tacka mina stjärnor Sara, Elin och Therese. Och Johanna.

Och Marie. Puss.

Inga kommentarer: