måndag 28 juli 2008

Onsdag lite sent

I onsdags efter jobbet for jag hem och bytte om och sen for jag ner på stan och träffade Elin. Vi gick och kollade på Ostindiefararen Götheborg. Det var faktiskt roligt. Ett skepp. Hur ofta ser man det!? Tog lite kort som jag kanske lägger ut sen.

Efter det gick vi på stan och kollade om vi hittade några kläder till mig som jag kunde ha när jag skulle på Monas 50 års fest. Therese kom en sväng också. Jag hittade en kjol och ett linne som jag hängde undan (som inte fanns kvar dagen efter när jag skulle köpa det eftersom dom hängt ut det igen, idioter!) och sen gick jag och Elin och åt. Vi hade bestämt att vi skulle gå på Invito, den italienska restaurangen som vi inte ätit på än. Var ett tag sen den öppnade nu. Men jag kan väl inte säga att det är nåt jag rekommenderar. Man kunde inte slappna av där och man satt nästan i knä på varann kändes det som, iallafall ute där vi satt. Maten var dyr och det var inte speciellt mycket mat heller. Servitören vi hade log inte en enda gång och kollade knappt på oss. Näe, inget ställe jag rekommenderar.

Sen gick vi till Barrista och träffade Frida (lillkusin) och höll henne sällskap när hon skulle äta och sen for hon och Elin hem. Jag gick till Oleary's och träffade Johanna, hennes kusin Johan och hennes kompis Malin. Det var jättetrevligt och jag blev självklart kvar där längre än jag tänkt. Drack en cider också för mysighetens skull.

Det var onsdagen det.

Inga kommentarer: