lördag 8 november 2008

Less

Jag är less, så less så att jag inte ens kan sätta ord på vad jag är less på för det är förmodligen ingen som skulle fatta vad jag menade.

Det var iallafall skönt att träffa Marie och prata med henne. Henne kunde jag förklara för vad som stör mig med en del saker och hon förstog för hon funderar på samma sätt som mig när det gäller vissa grejer. Vi pratade om mycket, bl.a. lycka, glädje och skratt. Vi funderade mycket på vart det har tagit vägen. Lyckan och glädjen. Dom riktigt äkta skratten så det känns i hela kroppen. Dom man bara kan få fram och känna när man mår riktigt riktigt bra. När saker som känns jättejobbiga när man inte mår bra känns som att det är skitsamma. När allt som är jobbigt känns som att det är skitsamma för det klarar man precis som allt annat. Vart tog det vägen. Och allt som var lätt, vart tog det vägen. Man mår förmodligen inte bättre av att fundera på det men ibland måste man få göra det med nån som förstår vad man menar så man får prata om hur allt sånt känns. Eller rättare sagt tomheten efter det.

Pratade med Therese imorse om saker från igår. Det var bra. Kändes bättre när vi lagt på. Hon förstog precis vad jag menade och att jag blev irriterad. Så tack för det gumman!
Sen pratade jag med Sara om en massa saker också och hon tänker ju precis som jag så det var som vanligt väldigt bra att prata med henne. Och roligt. Hon kommer nog hit till jul och eftersom det ser ut som att jag fått loss julen så blir det jättebra. Det ska bli jätteroligt.

Nu väntar jag bara på att klockan ska gå lite fortare så jag får åka hem och sova. Och sen tillbaks hit imorgon igen. Jag är så lycklig.

Inga kommentarer: