söndag 28 september 2008

Snart klart

Helgen har tillbringats på jobbet, har inte gjort så mycket annat. Klev upp vid 10.30 idag och gick ut och gick med Johanna och Arvid. Kom hem och duschade och åt och sen for jag på jobbet, igen. Men när det här passet är klart så kan jag iallafall ta det lugnt för jag är ledig imorron. Får se vad man hittar på då. Har lite olika förslag.

Efter jobbet ska jag åka och handla. Det ekar lite i mitt kylskåp så det känns som det behövs. Och blåser det lika mycket imorron så kommer jag nog inte ha nån större lust att gå ut.

Nu är det en till Nathalie som mist livet pga en pojkvän (i Nattas fall var det ett ex men det är i stort sett samma relation). Hon blev 20 år. Jag kommer aldrig förstå hur man kan ta livet av nån annan. Kommer aldrig förstå hur man kan gräva ner personen och sen leva med det och låtsas som att man är ledsen för att personen är borta. Visst det kanske man är, men har man ett samvete borde man inte kunna leva med sig själv för det man har gjort. Det är ändå någon som dom älskat som dom gjort något så hemskt mot. Och mot alla andra som finns i närheten, dvs anhöriga. Jag förstår det inte och kommer aldrig göra det.
Man får lite flashbacks från för 5 år sedan, alla rubriker, allt det stog osv. När han erkände, när dom gick ut med vad som hänt och vem det var som gjort det. Det känns fortfarande inte som det var så länge sedan.


Vila i frid.

Inga kommentarer: