fredag 19 september 2008

Brännmärken

Är det någon som vet hur länge brännmärken sitter kvar?
En del sitter säkert kvar för alltid men jag hoppas innerligt att dom i mitt ansikte inte har några planer på att stanna. Jag fick dom när jag blev attackerad av matfett för iallafall 2-3 månader sen. Så jag har 2 fina prickar/små fläckar i mitt ansikte. Dom kanske inte syns så väl men jag ser dom och det räcker. Stek aldrig hamburgare i en stekpanna som inte riktigt är som den ska och fundera på annat under tiden. Jag tyckte inte jag stog nära men jag lyckade få i ansiktet (en bit ifrån ögat) och när jag vände mig om så fick jag på armen också. Alltihop gick väldigt fort men jag kan lova att det kändes.

Fick min lönespec idag också. Skrattade lite tragiskt när jag såg vilken summa jag skulle få. Nu är det bara att hoppas att pengarna från försäkringskassan inte tar sån tid, men det tror jag inte ens på själv att det inte kommer göra. Man hör ju överallt att det tar sån tid för dom att betala ut pengar. Så jag har siktat in mig på att få dom i december eller nåt och får jag dom tidigare kan jag inte säga att jag kommer bli besviken. Föreberedd på det "värsta" men hoppas på det bästa.

Pratade med min Johanna igår som är i Sälen i helgen. Hon har varit ett bra stöd och en mycket bra vän genom mycket skit nu på slutet. Jag är så tacksam att hon står ut och att hon är den hon är. Vi är väldigt lika på många sätt så det är väldigt lätt att prata med henne.
Precis som min Sara som jag också pratade med igår men bara en snabbis så jag ska ringa henne sen. Det ska bli så roligt när hon kommer hit. Vi ska fira min födelsedag då också lite i förskott eftersom hon hinner åka hem innan jag fyller år. Sen blir firandet med kompisar helgen efter och förmodligen firandet med familjen då också. För första gången på länge ska det bli roligt att fylla år, och det känns bra.

Inga kommentarer: