fredag 19 september 2008

Min lediga dag

Ja alltså den var igår.
Vaknade och somnade om i 3 omgångar, men om man vräker i sig en massa vatten får man väl skylla sig själv. Till sist gav jag upp mitt sovande (då jag säkert redan hade sovit för länge) och kollade på tv istället. Det går rätt roliga serier på dagarna som man missar när man jobbar. Sen när jag blev själv i lägenheten så passade jag på att städa. Är så krångligt att göra det när båda är hemma, det känns inte riktigt som man vill hålla på och "kan du sätta dig där borta", "nu får du flytta dig dit", "kan du gå in dit istället". Så då gör man det helt enkelt när man är själv. Sen duschade jag och åkte till stan och träffade Therese.

Vi gick till blå kiosken och köpte kinamat sen gick vi till Therese och kollade på Sex and the city filmen som hennes Henke hade fixat hem. Den var lika bra den här gången. Det var en helt perfekt och trevlig kväll. Det är synd att man inte gör sånt oftare. Det är ju inte direkt några problem, bara det att man aldrig bestämmer att man ska göra nåt på kvällarna för att man tycker att man är för trött efter jobbet.

När jag kom hem så gjorde jag inget speciellt. Konstaterade att min städning hållt i sig, vilket kändes väldigt bra. Sen kollade jag på tv tills jag var för trött för att göra det och då gick jag och la mig och sov. Mycket skönt. Mycket bra dag.

Inga kommentarer: