lördag 20 september 2008

Idag

Är det vanligt att man längtar till nästa lön när man inte fått månadens än?
Jag gör det. Den här månaden kommer bli så tärd. Jag som ville kunna spendera lite pengar när jag fyller år men det lär ju inte gå om jag ska överleva resten av månaden. Jag får ju visserligen mer pengar nångång och har jag tur blir det nångång i oktober, men det är ju inget som är säkert. Kanske får lite i födelsedagspresent men det är väl tänkt att dom ska gå till nåt speciellt, inte till alkohol och mat. Fast när jag har fått dom så är det ju mina och då får jag ju göra vad jag vill med dom. Men det skulle kännas lite konstigt att lägga dom på det. Men men.

Vaknade imorse av min väckare och väckte en väldigt trött människa som inte förstog varför jag väckte honom. Vilket jag tyckte var väldigt roligt och fortfarande tycker.
"Hurru, klockan är 11."
"Jaha, vad är det med det då..?"
"Skämtar du?"
"...... Ja just ja"
Sen klev min inneboende upp och for på fotbollsmatch och jag somnade om, mycket skönt.

Efter jag klivit upp och ringt Elin en snabbis for jag ner på stan och mötte henne. Vi hann inte göra så mycket innan jag var tvungen att åka till jobbet men jag följde med när hon skulle köpa hårfärg och sen gick vi och träffade Peter (min morbror) och Eva. Ska träffa dom igen efter jobbet + mamma och pappa. Dom ska ut och äta men tyvärr kunde varken jag eller Micke följa med eftersom vi jobbar båda två, jag till 21.30 och han till 23.00. Jag och Elin ska ut en sväng ikväll. Vi ska träffa Frida eftersom hon flyttar sen. Lillkusinen (hon är 21) ska plugga i Gbg så det är hennes sista kväll i Sundsvall. Blir nog inte ute så länge och har inga planer på att festa, bara umgås lite med henne och Elin. Jag vet ju inte när jag kommer träffa henne igen för hon kommer inte komma hem över jul, då ska dom utomlands.

Imorron är jag ledig och det ska bli så skönt. Får se vad man gör då, men jag har siktat in mig på att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt, för ovanlighetens skull.

Inga kommentarer: