lördag 13 september 2008

Såg en sak

Skummade igenom förra inlägget och såg att jag bara hade skrivit tillfällen jag kommer ihåg att jag haft roligt då det var alkohol inblandat, och det är absolut inte så att jag bara kan ha roligt då jag har druckit. Dom gånger jag varit ut och haft klart roligast har jag och dom jag har varit med inte druckit nåt alls. Det har varit roligaste utekvällarna och skönaste dagarna efteråt eftersom jag inte varit bakis.
Och det är precis lika roligt/skönt att sitta hemma och bara ta det lugnt, antingen själv eller med sällskap. Bara sitta och prata eller kolla på film eller inte göra något speciellt över huvudtaget.

Nästa helg intar Elin Sundsvall igen. Det ska bli roligt. Hon kommer vara här över min födelsedag och alltihop. Helt perfekt. Just nu är hon på spa resa med Frida och Mona. Vet inte riktigt när hon kommer hem igen, men det borde väl vara imorron.
Och den 4:e dyker Sara (Solle) upp här också. Hennes mamma fyller 50 år dagen före jag fyller år så hon ska vara här några dagar. Det ska bli jätteroligt att träffa henne igen. Har inte gjort det sen hon for hem till Gbg strax före sin födelsedag. Och inatt kommer hon hem från Turkiet.

Vi har haft besök på jobbet idag av ministrar och räddningschefer från öststaterna. Det var lite roligt. Under tiden dom var här var det en del att göra och sen blev det lugnt. Så det var ju bra att vi såg aktiv ut när dom var här och tittade iallafall. Skulle nog se lite konstigt ut om dom kom hit och vi satt och inte gjorde nånting alls. Lite tråkigt att titta på förmodligen.

Det bästa av allt är att min Sri Lanka ring har kommit tillrätta. Salle hittade den. Känns jättebra. Den försvann sist jag var ute (1:a augusti) och har varit borta sen dess. Vi letade länge inne på Oleary's men vi hittade den inte. Det är lite svårt att leta efter en ring inne på en krog men den är lite bredare så jag tyckte att vi borde sett den. Folk var jättehjälpsamma och flyttade på sig och hjälpte till och leta och lånade ut telefoner med lampor så jag kunde se bättre när jag gick runt där och letade. Det finns snälla människor i den här staden ändå. Och nu har ringen alltså kommit tillbaka.

Tack Maysan!

Inga kommentarer: