söndag 2 september 2007

Tillbaks till Sundsvall imorron

Har varit en jätterolig vecka i Gbg. Hatar att jag måste åka hem imorron. Har bara shoppat lite, 2 tröjor, en klänning och leggings för att vara exakt. Nåt jag aldrig trodde att jag skulle köpa (klänningen+leggingsen) men jag provade och det var på rea och Sara och Emelie tyckte att det var fint, och det var det så jag köpte det.

Har tagit det rätt lugnt här. Varit på stan en del, ute och ätit, fikat osv. Göteborg är lätt finaste staden jag vet. Funderar starkt på att flytta ner. Ska kolla vad en annan person bestämmer sig för och sen ska jag fundera lite mer seriöst på det. Söker lägenhet här nere iallafall. Det kan ju inte skada att vara beredd.

I fredags var jag och Sara bara hemma och tog det lugnt. Jättemysigt. Vi somnade rätt tidigt. Skönt att verkligen få sova ut. Och det behövdes. Speciellt eftersom lördagen blev som den blev.

Vaknade 11.30 på lördagen. Pratade med Addi som lite snällt informerade oss om att vi skulle vara klar 13.00. Problemet var att vi var 3 tjejer som alla skulle duscha, göra oss i ordning och packa all skit vi skulle ha med oss. Vi ringde Addi och fick 10 minuter till, jättesnällt (inte).
13.20 ringde vi och sa att vi var klar och Addi kom ungefär 10 minuter efter det. Sen kom Babak i en bil till och Parham. Vi packade in oss i bilarna och for ut till stugan. Den var inte så liten som jag hade tänkt ändå. Vi började packa ur bilarna, packa upp all mat, ställa i ordning borden, sätta ihop partytältet, duka och fixa allt. Vi blev klar rätt fort eftersom vi var ganska många och 15.00 tog vi första groggen. Sen gick det fort. Stugan fylldes med mer folk än vad vi (iallafall jag) fattat skulle komma så det blev ganska trångt runt borden. Fyllan var total, kaoset blev totalt och dom flesta vart horor. Förutom jag, Sara och Addi. Klockan 4 slängde jag och Sara in handduken, sket i kaoset och gick och la oss. Då var vi så less så vi kunde dö på plats. Som dom som fick fina telefonsamtal från mig kan vittna om.

Vaknade imorse i världens mest skumma stämning och en fin städning att (absolut inte) se fram emot. Städa och packa sig därifrån tog väl typ 3 timmar. Stugan var på 30 kvadrat. Köket var det absolut äckligaste. Det enda positiva var att vi hittade toanyckeln som precis ALLA hade letat efter kvällen innan. Addis bilnycklar var borta så Emelie och Addi for för att hämta extranycklarna. 15 minuter efter dom åkt hittade Emma Addis nycklar i sin väska av nån oförstående anledning. Så vi ringde dom och dom kom tillbaks. Sen for vi. Tog ett snabbstopp på donken. Sen kom vi äntligen hem. Kan inte ens beskriva hur skönt det var.

Så nu är jag trött om ett as och ska gå och sova. Måste egentligen packa men det får bli ett projekt för morgondagen. God natt.

Inga kommentarer: