onsdag 5 september 2007

Första dagen hemma igen

Och självklart en massa skit att fixa.
Det första jag var tvungen att göra var att kliva upp och åka till tandläkaren eftersom hela min högersida av ansiktet svällt upp och jag inte kunnat äta nåt på hela dagen. Fick en akuttid idag så jag åkte dit imorse och det känns redan bättre.
Sen for jag hem och sov eftersom det inte blivit så mycke sånt pga smärtan. Sov ca 2 timmar. Vaknade och ringde a-kassan sen var jag tvungen att åka till mitt f.d. jobb eftersom dom krånglar en massa och behöver nåt papper ifyllt. Det var ganska kul att vara där. Det roligaste var att dom förnekade att det slutat mycke folk fast det var tomt typ överallt + att Elina intygade att det var så när jag träffade henne. Och det absolut skönaste var att gå därifrån och veta att man inte behöver gå tillbaka dagen efter.

Efter att jag varit på f.d. jobbet gick jag till Anna och klippte mig. Det vart som vanligt jättebra. Träffade kanske Sundsvalls lätt finaste kille där också så det blev en mycket lyckad eftermiddag. Hade lovat att hälsa på Therese efter jag klippt mig så hon fick se hur det blev så jag var där en sväng innan jag gick till Elina och blev bjuden på middag. Hon är sötast! Umgicks lite med henne innan hon skulle träffa Assur och då for jag hem.

Var förbi Anna och kollade hur hennes lägenhet blir. Hon och hennes föräldrar håller på att göra om en massa. Hon trodde att hon kanske skulle kunna flytta in på söndag. Det blir iallafall jättefint där. Ska bli jättekul när vi blir "grannar".

Lyckades förresten tappa bort mina nycklar igår. Jag var rätt säker på att jag lagt dom på soffan när jag kom hem och att dom kanske ramlat ner mellan några kuddar men det låg nån och sov där så jag kunde inte kolla imorse. Så när jag kom hem 19.45 och personen som låg på soffan precis klivit upp började jag leta efter dom. Men dom var inte i soffan. Så jag kollade på lite andra ställen där dom kunde tänkas vara (vilket dom självklart inte var) innan jag kände en aning panik. Tänkte efter vad jag gjorde när jag kom hem: "Jag tog med mig 2 av 3 matkassar och låste upp lägenheten. Sen gick jag tillbaks till hissen och hämtade sista kassen + resväskan". Det är det jag kommer ihåg. Så jag kollade överallt, t.o.m. i frysen ifall jag skulle råkat slänga ner dom där när jag packade upp maten. Där låg dom inte heller. Till slut började skaka på alla skor ute i hallen och där i ett par skor med klack låg dom, framme vid tårna så dom inte syntes. Rätt ologiskt (skulle visserligen inte vara så logiskt att dom låg i frysen heller) men jag hade nog släppt ner dom där när jag ställt ifrån mig första matkassarna. Nu vet jag ju vart dom är iallafall.

Ska knarka lite ipren. Har fortfarande ont. Fattar inte varför allt gör ondare på kvällen. Jag tycker att det är så iallafall. Aja, hejdå.

Inga kommentarer: