söndag 7 december 2008

Underbart blev inte som det skulle

Skulle ju egentligen bara jobba fredag och vara ledig lördag och söndag men så blev det såklart inte. Eftersom vi hade 2 personer på jobbet som satt fast i Thailand så vart jag tvungen att jobba. Så när jag slutat 21.30 i fredags var det bara att åka hem och sova och vara tillbaks och börja jobba igen 07.10 på lördagen. Så den här helgen blev jättelugn.

Idag har jag varit och ätit julbord på Svartviks herrgård med familjen. Det var gott och jättetrevligt. Vet ju inte när vi kommer vara alla igen. Vi firade Mickes nya jobb och hans 25 årsdag som är imorron. Sen när jag kom hem så städade jag badrummet och diskade. Inte så roligt men det ska ju göras det också.

Så såhär ligger det till. Micke har fått säsongsjobb i Åre och flyttar innan jul. Han blir borta till april - maj. Det är jätteroligt för honom och jag är jätteglad för hans skull. Det som suger så fruktansvärt mycket är att han kommer vara borta så länge, för han tror inte att han kommer komma hem nåt under tiden, och att han inte kommer vara hemma över jul. Jag fixade så jag skulle kunna fira jul med min älskade familj också blir det iallafall inte så för han kommer inte vara med. För första gången på mina 23 år kommer vi inte fira jul tillsammans. Det känns jättetråkigt och konstigt men han är jätteglad över jobbet och ser fram emot det jättemycket så man kan ju inte vara annat än glad för hans skull. Han har inte sagt upp sig från sitt nuvarande jobb utan har tagit tjänstledigt. Det har varit på gång ett tag men nu blev det klart igår, om det är någon som undrar varför jag inte sagt nåt. Sen har jag inte orkat prata om det.

It's easier to go then be left behind.

Inga kommentarer: