lördag 13 december 2008

Resan bokad

Det är inte så att jag ska åka utomlands eller nåt, jag ska till Sthlm i januari och hälsa på min bror Johan och hans gravida Bia. Det ska bli roligt. Hade så lite att göra så jag bokade resan med mamma i örat och allt som allt kommer det gå på 634 kr. Mycket nöjd med det resultatet. Skönt att ta det på den här lönen också eftersom nästa ska räcka så länge, känns det som iallafall. Det är tur att man bara ska jobba nyår så det inte blir nåt dyrt då. Det räcker med juldagen. Som visserligen ser väldigt osäker ut nu eftersom vi inte riktigt vet hur det blir med biljetterna.

Pappa har kommit hem igen efter att ha kört min bror till Åre. Han var förbi här och hämtade lite julklappar och visade mig kort från Mickes jobb och lägenhet. Det såg fint ut.
Jag gick (som vanligt när jag åker 2:an och ska till jobbet) förbi hans lägenhet här i stan som Magnus nu tagit över och inte ens det kändes likadant. Det kändes att han inte var där nu, så det var inte alls lika roligt. Ibland brukar han komma ut på balkongen och prata lite men det kan han ju inte göra nu, Micke alltså.

Och idag är det lucia och min morbror fyller år, grattis morbror!

Inga kommentarer: