onsdag 17 december 2008

En rolig dag

Igår kväll var jag mest irriterad när jag väl kom hem från jobbet. Kändes som jag satt där i en evighet, men jag fick skjuts hem av Liza så jag kom hem snabbt iallafall vilket var jätteskönt. Pratade i telefon med Sara i nån timme och sen med Johan i en timme till. Sen ringde jag upp Sara igen och surrade med henne ett tag till. Vaknade imorse och visste som vanligt inte vilken dag det var. Det har blivit en konstig vana att vara stört förvirrad när jag vaknar. Sen la jag mig på soffan och somnade om. Eftersom jag drömde att jag blev uppäten av skator så vaknade jag efter ett tag, har ingen aning om hur länge jag sovit men jag lugnade ner mig och somnade om igen. Låg väl på soffan lite för länge för när jag väl masade mig upp därifrån var det en kvart kvart tills jag var tvungen att gå till bussen, men eftersom jag är så van vid sånt så hann jag.

Jag och Therese gick vår vanliga runda och kollade vad det var för mat på Charm och sen gick vi till Coffee House och bestämde oss för att äta där. Det första jag såg när jag klev in där var ett strul som jag lite fint och extremt okänsligt dumpade på Subway för att åka hem utan honom. Ja, jag var full. Vad jag kommer ihåg så sa jag "Jag kommer snart.." och sen gick jag och tog en taxi och åkte hem. Men han var för på så det kändes inte bra. Att sitta och äta där och försöka låtsas som att allt var som vanligt gick faktiskt bättre än jag trodde. Jag kunde inte säga nåt till Therese förrän vi gått därifrån heller eftersom det inte är speciellt stort där inne och det skulle bli extremt pinsamt om han skulle höra det. Sen gick vi på Vero Moda och kollade på kläder. Köpte ett par leggings som ser ut som jeans. Skitsnygga. Janinas förslag. Det är så bra att hon jobbar där och kommer med en massa bra tips. Så tack för det!

Sen handlade jag lite mat och åkte hem. Kollade på lite tv och gjorde inget speciellt. Så när jag för ett tag sen bestämde mig för att fixa korv med bröd kom den andra människan som bor här hem. Han var en aning irriterad och jätterolig. Jag tyckte iallafall att han var rolig, han var mest irriterad men skrattade lite när jag inte kunde låtsas vara allvarlig. Förutom att han var irriterad så hade han dessutom bråttom och skulle byta om, skynda sig och prata samtidigt vilket gjorde allting ännu roligare. Jag antar att man måste ha varit här för att fatta hur roligt det var. Jag skrattar iallafall fortfarande.

Så förutom att jag inte hann träffa Tres idag som det var tänkt så har den här dagen hittills varit bra.

Inga kommentarer: