tisdag 30 december 2008

Julen

Min jul har varit bra, även fast min bror inte var med. Eller ja, inte någon av mina bröder men Johan brukar inte vara med så ofta. Jag ringde väl och störde Micke iallafall 3 ggr innan julaftonen var över.

Kvällen innan åkte jag, Anna och hennes Tomas till Nathalies grav och tände ljus. Vi brukar alltid göra det på julafton men i år skulle Anna fira hos hennes bror i Ö-vik så vi gjorde det kvällen innan istället. Vi var där vid 23.30 tiden och allt var tyst och mörkt förutom några andra ljus som lyste på andras gravar. Det var fint.

Julaftonen flög förbi. Först mat, sen Kalle och sen julklappar. Jag fick fina och bra julklappar som jag är jättenöjd med. På kvällen satt jag och mamma och pappa och pratade ett tag innan vi gick och la oss.

På juldagen var jag tillbaks i stan vid 14.20 tiden och gjorde mig klar för att åka till Sara. Vi hade först jättemycket problem med antalet biljetter osv men vi fick till slut tag på ett drinkbord så det löste sig bra. Trodde vi. Först åkte jag till Sara och förfestade. Det var jätteroligt, iallafall när Abo som var störigast i världen gick och la sig och vilade. Annars så var det Sara, jag, Sanaz, Maral, Tobbe, Erika, Abo, Emil, Jasmin, Parham, Pedram, Masoud, Ahmed, Naim, Raymond som var där. Jag har säkert glömt någon och sorry för det isåfall.
När vi kom till stadshuset fanns inte vårat bord för hon som Sara pratat med och lämnat namnet till hade inte skrivit upp det, men vi fick bordet på nåt vis iallafall, är inte riktigt säker på vad som hände där. Men våra jackor fick inte plats i garderoben så dom var vi tvungen att lämna i en av bilarna vi kom med. Så när vi till slut kom in och upp dit drinkborden fanns så hade vissa inte fått några brickor så t.ex. Sara kom inte in där borden var. Då vart vi less och förbannad så vi sket i det. Vi gick in lite senare och drack upp våran alkohol när nissarna utan koll hade flyttat på sig.
Klockan 1 var jag hemma, då hade jag blivit hungrig, illamående och stentrött. Och det var sååå skönt att komma hem. Jag åt lite och kollade på tv och sen gick jag och la mig och sov.

På annandagen gjorde jag inget alls. Låg hemma och tog det lugnt och kollade på tv.

Allt som allt har det varit en mycket bra jul.

Inga kommentarer: