onsdag 31 december 2008

2007 - 2008

Jag tycker inte förra året och det här året har varit speciellt olika.
Jag har nästan gjort samma saker som förra året fast i omvänd ordning.

2007
- Jobb
- Sjukskriven
- Arbetslös

2008
- Arbetslös
- Jobb
- Sjukskriven
- Jobb

Ja det är väl skillnaden, att jag började jobba igen och hittade tillbaka till det jag tyckte var så roligt med mitt jobb. På förra jobbet när jag blev sjukskriven så sa läkaren som sjukskrev mig att han tyckte att jag skulle säga upp mig. Då berodde det på jobbet och allt runt det, det gjorde det inte den här gången, iallafall inte på samma sätt. Det är lite svårt att förklara.

Skillnaden är väl att förra året hann jag åka bort från Sundsvall och göra lite saker, visserligen när jag hade slutat jobba men hade jag haft samma jobb hade jag haft betald semester så jag hade kunnat åka bort iallafall. Jag hälsade på Sara i Gbg, åkte till stugan i Skellefteå och umgicks med Elin, hela familjen for till min morbror i Varberg och hälsade på, åkte på kryssning och firade morfars 80 års dag. Sen hann jag vara med och fira mormors 75 års dag i år innan jag fick jobb också. Jag mår bra när jag får åka härifrån, ta det lugnt, umgås och bara vara lite grann.

Nästa vecka ska jag visserligen till Johan och tänkte försöka klämma in mormor och morfar där också men det är första gången på nästan ett år som jag kommer härifrån. Och det ska bli roligt och skönt. Det är synd att jag inte kan vara borta mer än 4 dagar, men jag blir ju snart arbetslös så jag behöver jobba så mycket jag kan. Det är ju betald semester men det blir ju inte samma pengar som om jag skulle jobba. Men jag kommer ju iallafall härifrån så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer: