lördag 20 december 2008

Det var det

Det här inlägget är så inte det roligaste jag skrivit.

Gårdagen började bra. Jag sov bra och fjantade på hela morronen och var oseriös med han som ramlade in hemma vid 09.30 tiden och väckte mig. Alltså han var inte full eller nånting utan han kom bara hem vid den tiden efter att ha sovit hos Susanna.

Sen åkte jag till jobbet. När vi satt och pratade innan överlämningen som uteblev så fick jag veta att serviceoperatörerna som är anställda av Manpower fått förlängt till april, alltså nästa schema period. Det brukar vara så att när det är dags att lägga schema så har jag fått reda på hur det blir för min del, om jag blir kvar eller inte. Jag tänkte att "okej, men jag får väl reda på det idag då", sen började vi jobba. Chefen var in några gånger och gick runt och pratade lite och så och sen gick han hem. Så jag tänkte att "okej jag får väl inte veta det innan jul då". Sen kom våran bemanningsplanerare upp med schemat och där stog jag inte med. Men när jag kollade på det andra schemat som satt på väggen så stog jag med så en av dom jag jobbade med ringde helt enkelt och frågade vad som var rätt och jag skulle inte stå med, det hade blivit fel. På det viset fick jag igår reda på att efter 15:e februari har jag inget jobb. Det är ingen som har sagt det till mig utan jag fick reda på det för att jag inte står med på kommande schema, men det är ändå bekräftat att det ska vara så. Att få reda på det på det sättet tycker jag rent ut är skitdåligt.

Det som är tråkigast är att jag verkligen tycker om det här jobbet och dom som jobbar här, vilket gör det miljoner gånger tråkigare att behöva sluta.

Och nu måste jag komma på vad *censur* jag ska göra efter det. Att hitta ett jobb är absolut inte det lättaste just nu. Att dessutom hitta ett som kan vänta till 15:e februari lär ju vara ännu svårare. Men men, det är 2 månader kvar dit så jag får väl se vad som händer.

Inga kommentarer: