torsdag 18 december 2008

Mitt gamla jobb

Hade lite lite att göra så jag kollade igenom gamla blogginlägg. Undvek att läsa dom som handlade om bråk. Det kommer jag så bra ihåg utan att bli påmind om varje detalj. Men sen läste jag dom första jag skrev. Jag startade bloggen när jag jobbade på Telenor. Det jobbet var inte roligt men folket där var jätteroliga. Inte för att det är nåt fel på dom jag jobbar med nu, dom är jättebra, roliga och snälla allihopa, men ingen slår Elina.

Hon hade turen (hehe) att hamna med mig från början när hon började. Innan hon började var jag less för att jag var tvungen att flytta på mig för att "nån ny" skulle sitta där. Visserligen behövde jag bara flytta en plats så det var inte speciellt mycket. Elina har jag för mig var lite rädd för mig först och fick väl den uppfattningen att jag sket i det mesta, vilket säkert var sant vid det tillfället. Sen började vi prata med varann och hon är kanske den gulligaste tjejen som finns. Sen fick jag byta plats igen så vi hamnade mitt emot varandra. Det var inte direkt smartaste draget av våran TL eftersom jobbet avtog rätt mycket. Det här hände alltså när vi hade jobbat med varann ganska länge. Sen försökte dom flytta om oss några gånger men vi satt så bra på rad där så vi vägrade. Det var Maria, Issa, jag, Elina och Madde. Också var Mathilda, My och Sanna i närheten också. Vi var kung. Hade inte folket varit så bra som dom var så hade det aldrig gått att stanna där så länge som jag gjorde. Blev ju visserligen kvar där för länge i vilket fall somhelst eftersom det blev som det blev, och jag och Elina slutade med bara nån dags skillnad. Tyvärr ses vi inte så mycket nu men hon är fortfarande den gulligaste tjejen som finns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, gud vad roligt detta var att läsa! Jag saknar faktiskt lite att komma till Telenoroch krypa ner i filten mitt emot dig och surra bort några timmar :)

Ska du ut på juldan nåt? Hoppas vi ses! Kram

Anonym sa...

Vad roligt! Jag ska också på Stadshuset så vi ses då :) Fick ju även en snabb skymt av dig på stan igår! Har helgen varit bra? Vad har du gjort?

Läste om ditt jobb.. Gud vad himla tråkigt att höra! Hoppas det löser sig snabbt så du inte behöver gå runt och bekymra dig. Kram min fina vän