tisdag 16 december 2008

Jordbävning

Imorse var det en kraftig jordbävning i Skåne. Det fick jag reda på när jag flyttade mig från sängen till soffan vid 10 på morronen. Det var lite coolt. Jag är inte ett dugg förvånad. Allt har blivit så förstört i miljön så det var väl bara en tidsfråga innan nåt sånt skulle hända. Det är ett under att vi har så mycket snö som vi har. Och den är jag glad för. Det är fint med snö, och kommer det mycket snö så blir det en mindre regnig sommar. Så säger man säkert varje år men det låter logiskt iallafall.

När det var jordbävning här i Sundsvall 2005 var jag hemma hos Sara när hon bodde på bergsgatan. Vi skulle gå till Abo och vara där på kvällen och vi var hemma hos henne innan. Eftersom det var ett trähus som låg precis vid vägen så var det första vi tänkte när det började skaka att en jättetung lastbil åkte förbi utanför. Sen ringde Abo och berättade att det var en jordbävning. Så jag ringde mamma och pappa och sen till brorsan och berättade det för alla dom var i njurunda och vi var i stan, men dom hade känt det dom också. Epicentrum var nånstans i Timrå trakten.

Inga kommentarer: