tisdag 30 december 2008

En bra dag

Igår var en bra dag. Jag var ledig och spenderade hela dagen med Sara. For dit vid 11.30 och for hem 18.15. Vi var först hemma hos henne i stan och åt lite och pratade en massa osv och sen gick vi på stan. Det var svinkallt ute så vi kollade bara på lite skor och sånt och sen gick vi på Tandoori och åt. Det var jättegott och jättemysigt.

Sen gick jag och handlade och åkte hem. Jag ska ju jobba 4 pass på 3 dagar nu så det var lika bra att handla så jag slipper tänka på det dom närmaste dagarna. Idag jobbar jag 14.10 - 21.30, imorron jobbar jag först 07.10 - 14.30 och sen 19 - 02 och på nyårsdagen jobbar jag 14.10 - 21.30.

På fredag har mina kära föräldrar kommit på att vi ska åka upp till Micke, det var min lediga dag det. Självklart ska det bli roligt men jag skulle hellre gjort det när jag inte slutar 21.30 kvällen innan och vi ska åka tidigt på fredag också börjar jag 07.10 dagen efter. Med lördagen jobbar jag 5 dagar och sen ska jag iväg till Sthlm. Första natten blir nog hos mormor och morfar och sen ska jag till brorsan (Johan) och vara där till söndagen då jag åker hem och börjar 07.10 igen på måndagen. Det känns bara som det kommer bli lite mycket. Men men, inget att göra åt.

Måste bara säga att det känns inte som att det här är näst sista dagen på året. Det har gått väldigt fort, och jag har inte gjort nåt speciellt förutom att jobba som en idiot. Men men. Nästa år i februari blir jag ju arbetslös och det är miljoner gånger sämre. Får väl se hur det löser sig.

Inga kommentarer: