söndag 6 april 2008

På jobbet

Vet egentligen inte om jag får blogga härifrån men jag får väl se om dom säger nånting om det på måndag. Behöver ju inte göra en vana av det. Just nu är det väldigt lugnt i telefonerna så det är inte så att jag missar nåt jobb-göra.

Var iallafall ut med Elin, Therese och Johanna förra helgen. Vi var först hemma hos Therese och drack nån cider och sen gick vi till Aveny och åt på Mercat Cross. Det var jättegott. Sen kom brorsan dit också. Han jobbade tyvärr inte men jag fick ju umgås med honom lite iallafall. Köpte en öl åt honom om jag inte minns fel.
Sen gick vi in på Aveny där jag träffade lite folk jag inte träffat på länge. Alexander bland annat. Sånt är alltid kul när man går ut. Lyckades tydligen springa förbi Jens och Jocke från jobbet också utan att se dom. Fast Jocke hade tydligen inte sett mig heller så jag behöver inte ha dåligt samvete över att jag missade dom. Jens såg lite lurig ut när han kom på jobbet på måndagen så jag fattade att det var nånting.

På söndagen var jag och Salle ut på birsta eftersom det var en massa rea där. Hittade Peak butiken som jag kollade lite i. Väldigt snyggt och väldigt dyrt. Ska försöka hålla mig därifrån hade jag tänkt, iallafall till nästa lön och tills det är nåt jag verkligen behöver. Får se hur det kommer gå.

Provet jag skulle göra gjorde jag i måndags och det klarade jag. Så nu har jag på papper att jag är en certifierad operatör. Så det känns bra. Nu får vi se hur länge jag blir kvar här. Har lagt schema i veckan (som inte är klart än) så jag får väl se hur det ser ut här framöver och vad chefen säger om allt.

Efter idag har jag 5 dagar kvar att jobba av 7, känns inte så tärt som jag trodde att det skulle kännas. Var väl inte piggast imorse men. Har kommit fram till att jag inte har nåt vidare bra morronhumör. Tror inte någon har råkat ut för det än. Det var nära imorse men det gick bra. Efter dom här 7 dagarna är jag ledig helgen, första hela helgen sen jag började jobba. Sen jobbar jag 3 dagar, ledig 1 och sen jobbar jag 8 dagar. Det känns däremot lite jobbigt. Men man får ta det som det kommer.

Fick mina deklarationspapper för nån dag sen. Jag ska få tillbaka pengar. Känns så skönt. Den turen hade man ju inte förra året så jag var lite orolig. Men jag klarade mig.

Så den här helgen så har jag inte gjort nåt speciellt. Tog det stenlugnt med Sara i fredags och sen har jag bara jobbat.

Måste sluta nu så jag inte ser så distraherad ut. Hejdå.

Inga kommentarer: