torsdag 27 mars 2008

Jobbet och annat

Nu har jag jobbat sen 4:e mars, snart en månad. Man lär sig fortfarande nya saker varje dag och i förrgår klev den första fram som jag inte tycker om på jobbet. Hon sa en del saker som inte grundade på nåt och jag blev rent förbannad. Som tur är har jag en ärlig handledare så jag berättade för honom att jag vart förbannad och eftersom även chefen hade hört vad hon hade sagt så pratade vi om det också när det var dags för uppföljningssamtal (igår). Han sa att han inte visste vad det kom ifrån och att vissa har ett behov att klaga, speciellt på nya.
Den tjejen vågade inte säga nåt till mig förrän idag och det var ett simpelt hej. Hade ingen större lust att säga så mycke annat till henne heller så det räckte för mig. Vissa är det inte meningen att man ska förstå sig på tror jag.

Ska göra provet på måndag också. Jag hoppas det kommer gå bra men gör det inte det så har jag 2 försök till på mig.
Är nöjd med schemat även fast jag jobbar 7 dagar i rad en gång och 8 dagar i rad en annan men sen det släpper och blir mycket ledigt efter det så det känns faktiskt ganska lugnt. Tar jag mig bara igenom dom perioderna kommer det kännas lättare sen. Och jag har inga somhelst planer på att ge upp.

Måste bara veta i förväg vad det är som ska planeras in i sommar då man ska vara ledig, födelsedagsfiranden osv. Skulle vilja åka upp till stugan också när pappa och faster ska firas och träffa alla kusinerna men jag vet inte hur det kommer bli med det. Och dom vet inte när det blir än heller. Bara att det blir i sommar. Och det hjälper ju inte så mycket. Men vet jag när jag är ledig lite längre så kanske dom kan försöka ta det då.

Har en massa konstiga saker i mitt huvud som jag inte vet vad jag ska göra med men jag tänkte ta itu med dom senare när jag kan sätta ord på vad det är. Har en massa annat att fundera på så länge. Men just nu går jobbet före det mesta så allt blir bra där.

På söndag kanske det blir inhandling av ett par nya skor. Om jag inte råkar bli bakfull eller nåt. Ska ut och äta med Elin och Therese och kanske ta en drink (eller fler, får se hur det blir) på lördag. Det ska bli roligt. Ska nog på Aveny kom jag och Elin på, brorsan jobbar ju där så det kan bli kul.

Ska rosta lite mackor och kolla om det finns nån mjölk så jag kan dricka oboy. Är så sugen på det så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Hejdå och Godnatt.

Rihanna - Take a bow

Inga kommentarer: