tisdag 15 april 2008

Också var det dags igen

Helgen var helt underbart skön. Den kändes riktigt lång och trevlig. På fredagen när jag kom hem från mitt annorlunda inte schemalagda pass så tog jag det bara lugnt. På lördagen blev det lite ändrade planer då det vart lite rännande på stan för att fixa lite saker. Behövde inte kliva upp så tidigt men jag var stört trött iallafall. Åkte ner på stan och mötte Salle efter hans match. Blev en sväng på systemet också för att handla lite "ifall att" dricka.

Hann åka hem och vara hemma mindre än 1 timme innan mamma kom och hämtade mig, sen hämtade vi brorsan och åkte ut till njurunda. Hann inte vara där speciellt länge heller innan Elin, Frida och Mona kom. Däremellan bestämdes en utgång med Sara N så då fick jag helt plötsligt lite bråttom. Planerade allting i huvudet och åkte in till stan med 19.45 bussen. Mot alla odds gick inte 1:an ifrån våran buss så jag var hemma till 20.30. Bytte snabbt om och tog en taxi till Sara där vi förfestade och sen gick vi ut.
Vi gick först till Oleary's, och kom in gratis där av en anledning som jag inte riktigt hängde med på men jag tror att det var för att Josef kom ut och mötte oss. Behövde inte betala garderoben heller. Men det är inte direkt så att jag klagar.
Sen gick vi till stadshuset. Där var det mycke folk men inte speciellt mycket "rätt" folk. Åldersgränsen på 20 finns det inte en chans i skogen att dom höll på heller. Så vi gick tillbaka till Oleary's ganska snabbt och var där resten av kvällen.

När vi kom till Stadshuset var polisen där. Jag såg att Chris och co stog och pratade med dom så jag lämnade Sara lite fint i kön att hålla min plats också gick jag och kollade vad det var frågan om. Självklart hade dom blivit nekad inträde av världens töntigaste anledning och jag tror (precis som Chris tröck på) att hade vissa omständigheter varit annorlunda hade det inte blivit sån stor grej av det. Vilka omständigheter får ni lista ut själva. Skillnaden mot från andra gånger jag varit med om så lyckades Chris prata med poliserna så att dom till slut inte hade så mycket att säga till sitt och vakternas försvar. Så vakterna var tvungen att lämna ut sina bricknummer (dom hade vägrat lämna ut sina namn när Chris frågat och sa inget om bricknumrena) så nu får vi väl se hur det kommer bli med allt. Ska ringa han och kolla om det är nåt jag kan hjälpa till med. Har ju en del att bidra med.

Så det var min helg.
Och nu är jag på jobbet. Jobbar imorron också sen är jag ledig 1 dag. Sen är det bara att ta dagarna som dom kommer. Det positiva med att jobba är att man inte hinner göra av med några pengar. Och sen är jag ledig lönehelgen också. Det är aldrig fel. Då är jag dessutom bjuden på fest. Det dök upp lite plötsligt men det kan säkert bli roligt. Får se om jag ska gå bara. Beror på en viss person och hur han är framöver.

Såg Kennedy på tv igår när han tog hem segern som gjorde att han gick vidare till OS. Pappa ringde och sa att han skulle vara med. Det var på nyheterna så jag hade egentligen ingen koll alls på det. Det är tur man har föräldrar som inte är helt bakom. Och det var roligt att se.

Funderar på att styra upp en lunch med Therese på torsdag när jag är ledig. Om hon har tid. Vad säger du gumman?

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh vilken bra idé =) tycker absolut att vi ska äta lunch! och de är bara säga till när och var så fixar vi en utgång oxå =) kram //Therese