tisdag 22 april 2008

Hälften jobbat

4 dagar kvar sen får jag min efterlängtade helg med fest och alltihop. Börjar sent imorron, skönt med sovmorron. Tyvärr innebär ju det att jag slutar sent också men just nu känns det bara skönt att få sova.
Eftersom jag började jobba i fredags och har jobbat i helgen har jag kanske sämst koll på vilken dag det är. Allt blir så fel. Kändes som måndag i fredags men dagarna efter det blev bara ihopblandad. Tror jag har trott att det har varit alla veckodagar (utom helg då) dom senaste 4 dagarna. Hade jag inte haft schemat uppskrivet i min kalender (ja jag har blivit så seriös, mest för att hålla reda på allt) så hade det förmodligen gått helt åt skogen.

Nu när det har blivit varmt har jag bokat min efterlängtade klipptid. Sara kan inte följa med för hon ska till Sthlm så hon kan inte komma inklampades med nån idé. För henne fick jag max klippa 5 centimeter. Therese tyckte att jag skulle klippa ganska mycket. Så det blir väl nåt mitt emellan, får se vad jag känner för. Sa idag att jag skulle klippa mig som Jens på jobbet. Han har rakat av sig allt hår. Men så blir det nog inte.
Min frisör sköt bak min klipptid en kvart eftersom jag har så långt hår. Så gör hon alltid, lite roligt faktiskt. Kanske borde klippa mig oftare så det inte tar sån tid jämt.

Träffade Tina och Hassan på stan med deras söta söner. Gulligare och finare barn får man ju leta efter. Blev sjukt sugen på att fläta håret också bara för det. Men nu ska jag ju klippa mig så jag får väl fläta håret nångång senare istället.

Elin har åkt tillbaka till Sthlm. Känns tomt efter henne. Man vart ju van vid att hon var här. Kom på att jag skulle ringa henne idag och kolla om jag skulle vänta på henne i stan tills hon slutade praktiken. Sen kom jag på att hon ju faktiskt inte är kvar i Sundsvall. Så jag skickade ett sms till henne istället. Har inte fått nån rapport på det så jag vet inte om hon har fått det.

Pappa åker till Skottland (eller hur det nu stavas) med Johan (äldsta brorsan) om nån dag. Var så uttråkad efter mitt jobb så jag gick bort till hans jobb och gav han en kram och sa hejdå. Hans jobb ligger inte direkt efter vägen om man säger så. Men det var skönt ute och det var skönt att gå och det var ett tag sen jag träffade honom så pga dom anledningarna och att han ska åka så tyckte jag att jag lika gärna kunde göra det. Sen gick jag in till stan och träffade Sara. Har hunnit med en del idag. Det är skönt att sluta tidigt. Det är jobbigt att kliva upp tidigt men det är helt klart värt det när man får sluta tidigt och hinner göra mer på dagen än bara åka hem och sova.

Nu ska jag härda 4 dagar till sen kan jag slappa i 2 hela dagar. Ska bli så skönt.

Inga kommentarer: