fredag 11 april 2008

Tur i oturen

Igår efter jag varit ute och ätit var jag så trött på kvällen så även fast jag ville vara vaken längre eftersom jag inte började förrän 15.30 idag så kunde jag inte. Mina ögon och min kropp totalstrejkade.

Imorse vaknade jag därför kl.10 helt utvilad och funderade på vad jag skulle göra hela dagen. Somna om, kliva upp och göra nåt som inte låter för mycke eller kanske åka ner på stan och kolla om det finns nåt roligt att köpa. Jag hann inte fundera så länge innan min mobil ringde. Det var Lars (chefen) på jobbet. Pär var sjuk och det var kort om folk så dom ville att jag skulle komma in tidigare eftersom jag hade ett Em pass (14.10 - 21.30). Visst kunde jag komma in tidigare men jag hade ju ett Kv pass (15.30 - 22.30), inte Em. Så Lars kollade igen och kom fram till att jag hade ett Kv pass, men efter lite mer tittande sa han att det var ett D2 pass(13.30 - 19.10). Till slut sa han att han skulle ringa upp mig snart och kolla hur det egentligen var. För på mitt individuella schema som jag fått utskrivet stog det Kv och på det på jobbet stog det D2.
När han ringde tillbaka sa han att det var ett D2, men eftersom vi var för få på jobbet så fick jag jobba 13.10 - 21.30. Så det var tur att jag var så trött som jag var igår, annars hade det förnmodligen blivit jättejobbigt att kliva upp.
Sen funderade jag lite på det där och tänk om han inte hade ringt och jag hade kommit 2 timmar och 20 minuter försent. Det hade ju varit hyfsat jobbigt. Visst hade det varit skönt att jobba 13.10 - 19.10 och få sluta så tidigt, men jag kommer hellre inte försent och jobbar så här än kommer försent och ska förklara hur man lyckas med det. Fast nån hade förmodligen ringt och kollat vart jag var men det hade ju blivit lite pinsamt.

Jag har hittat en av dom bästa bloggarna (delar förstaplatsen med Citronmuffin) igen. Alex Schulman skriver en krönika på Punkt SE och han är lika bra som han alltid har varit. Har inte lyckats fastna för 1000apor men jag har inte kollat in det så bra än eftersom det är en del på den sidan som inte funkar från jobbet. Ska sno datorn hemma och kolla bättre hade jag tänkt. Lyckan är iallafall gjord, Alex Schulman är tillbaka i min värld!

En sak som är säker är att riktigt god mat är riktigt gott. När man är sådär jättesugen på nåt och får äta det så känns det som att världen runt omkring står stilla. Elin du förstår säkert vad jag menar efter vi pratade mat hur länge somhelst när vi var bakis. Du var hemma i nolby och jag låg på min soffa innan jag skulle ut på birsta förra söndagen. Då var iallafall det mesta gott, och det enda jag fick var donken mat. Men det funkade bra det också. Hade kunnat ätit typ allt vid det tillfället. Sen blev jag lite mer bakis så jag investerade i en cola som satt helt perfekt i min kropp.

Undrar vad man ska njuta av när man kommer hem. Ska iallafall ta av mig mina jobbkläder och inte titta på dom på hela helgen. Känns som jag bott i dom ett tag nu. Känns som en befrielse när man får ta på sig andra kläder. Men jag behöver inte tvätta lika ofta iallafall. Möjligtvis mina mysbyxor som jag hoppar i efter varje pass när jag bara ska ta det lugnt hemma.

Också håller alla tummarna för att det gått vägen för Kennedy idag. Kom ihåg det.

Inga kommentarer: