fredag 27 juli 2007

Extremt arbetslös

Har inte gjort så mycke sen sist. Veckan efter gatufesten tog jag det extremt lugnt. Tror inte jag är gjord för att dricka 3 dagar i rad. Just nu är alkohol inget som tilltalar mig alls. Kan bero på extrem pengabrist också iförsej. Men med rätt sällskap vet man ju aldrig vad som händer. Fast jag ska försöka ta det lugnt så länge som möjligt.

Har varit en vecka i stugan också. Förra året var jag där 4 dagar. Är inte riktigt gjort för att bara vara med mina föräldrar men i år så var min äldsta brorsa där 4 dagar och samma dag som han for hem (lördagen, jag åkte upp på tisdagen) så åkte jag till Elin och sov hos henne. Det var jättemysigt. Längesen det bara var hon och jag. På söndagen åkte vi ut till Örviken och åkte båt. Det var roligt och ett bra tillfälle att få sola lite. Sen träffade jag släkt söndag eftermiddag och måndag och for hem igen i tisdags. Så jag höll ut i en vecka. Duktigt gjort.

I onsdags åt jag pizza med mormor, morfar, bror och (lill)kusin Frida. Sen fikade vi hos brorsan och sen skulle jag egentligen ha gått på stan med Dinah men det regnade och jag föll i paltkoma så jag for hem och tog det lugnt. Det var behövligt.

Eftersom jag är arbetslö har jag lyckats vänt lite på dygnet men jag ska försöka att inte vända på det så jättemycket. Måste försöka vända tillbaks det lite t.o.m. Har varit uppe till 6 och 4 på morronen vilket självklart resulterar i att man sover hela dagen. Känns lite onödigt. Ser knappt dagsljus. Inte för att det är speciellt mycke dagsljus men ändå.

Fick extremt lite av min lön eftersom det verkar som att jag inte kommer få min semesterersättning förrän nästa månad. Så det blir till att snåla extremt mycke den här månaden. Så jag får ligga på min soffa i en månad eller nåt. Har ju sparpengar men det känns lite dumt att använda dom.

Har hunnit fundera på en massa saker när jag var i stugan. Vissa saker jag skulle vilja göra och säga men inte kan. Av X antal olika anledningar. Så det är väl bara att bita ihop och se hur skiten urartar. För det är väl det som kommer hända antar jag. Time will tell.

Inga kommentarer: