torsdag 12 juli 2007

Basinformation på arbetsförmedlingen

Var uppe 7.30 imorse för det. Tänker inte påstå att jag var vaken för det är en STOR överdrift. Tog kanske 15 minuter att släpa mina icke vakna ben från navet och dit. När jag kom dit stog alla utanför, dörren är väl inte öppen tänkte jag. Det tänkte nog alla andra också. Klockan blev över 9 då mötet skulle börja och till slut var det en gubbe som blev irriterad och gick fram och drog i dörren som självklart var öppen. Hyfsat drygt. Även att dom inne på ams inte sa ett ord eller kom och öppnade dörren eller nåt.

Dagens projekt var att frosta av frysen och det gick bra, vad jag vet. Den har gett lite konstiga ljud ifrån sig men jag kan tänka mig att det är för att den börjar bli kall igen. Har inte ställt in sakerna än. Dom ligger fortfarande i frysboxar (som min söta pappa kom hit med kl 7.40 imorse innan han åkte till jobbet). Hade det varit vinter hade man kunna slängt ut det i snön på balkongen men självklart var jag tvungen att fixa det på sommaren. Fast det kan ju bero på att det började bli mer is där än mat, typ.

Trodde att jag skulle kunna åka hem och sova efter mötet som bara skulle vara 1,5 timme men då var jag självklart pigg så jag gick och åt lunch med min käre far. Det var trevligt. Sen när jag satt och väntade på bussen så kom min "lill"kusin över och pratade lite innan hennes buss kom in. Det var trevligt. Och när hon hade klivit på sin buss så kom jag fram till att jag kunde ju faktiskt gå hem, så då gjorde jag det. Jag som ändå inte har nån inkomst måste ju spara.

Har inte gjort av med några pengar dom här dagarna iallafall. Kan ju visserligen bero på att jag gjort ungefär ..hmm .. inget alls. Och till veckan åker jag till stugan och då har jag inga planer på att göra av med några pengar heller. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas härda där uppe efter brorsan och Birgitta har åkt hem men jag får väl göra mitt bästa. Ska försöka stanna till mormor och morfar kommer upp och självklart så jag hinner träffa Elin en del och se hur hon bor. Men ja, som sagt får se hur länge jag blir där. Salle ska bo i lägenheten när jag är borta. Är en aning paranoid över inbrottstjuvar. Så dom får han ta hand om, eller nåt.

Mina ögon håller på att svika mig lite nu så jag ska kasta in handduken och inta min vanliga position i soffan. Tills jag måste flytta tillbaks maten till kyl och frys då.

Jag hatar verkligen att jag saknar dig. Man hinner tänka för mycket när man inte jobbar.

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen gummsan. Härligt att höra att du mår bra. Det är bra med mig också :) Jag ska ha 1 ½ vecka semester i Aug, resten har jag sparat till vintern..jag ska åka utomlands då vettu.Puss!