måndag 25 februari 2008

Såhär funkar jag

Jag gör det jag vill göra.
Jag tänker inte göra nåt jag inte vill göra för att nån annan vill det, jag gör det jag gör för mig. Jag kan ställa upp och göra nåt jag inte vill göra eller kanske egentligen inte orkar om det är viktigt för den personen, men jag kan inte gissa mig till allt som är viktigt. Men om det rör sig om nåt vanligt och det är nåt som tar emot pga pengar eller nåt annat som kanske dyker upp som jag hellre vill göra så kommer jag göra det istället. Man lever bara en gång. Och jag lever för mig för det är ingen annan som kommer göra det åt mig. Det finns säkert folk som blir besviken men när det dyker upp nåt som dom inte vill göra kommer dom göra det som dom själv vill. Man kan inte vara alla till lags.

Min dator havererade som sagt i fredags. Den är halvt fixad. Det enda som inte hittats igen är självklart min mapp med ca. 5000 bilder, musik osv. Är en aning förbannad/less/irriterad på det. Sökinsatserna har väl inte varit dom största än men det har spenderats en del tid till att leta och det har inte resulterat i nåt. Får väl se när det blir bättre sökt. Men har jag tappat allt kommer jag svära så mycket så det går inte att beskriva.

En del kompisar som jag aldrig trodde att jag skulle sluta tänka på har ramlat ur min hjärna och vissa är bara sköna att slippa tänka på ett tag. Saker som vissa säger får en verkligen att fundera på vilka olika liv man lever. Och en del blir man bara förbannad på för att man inte fattar hur dom tänker. Eller kompisar som helt enkelt är så sjukt överdrivet ego.

Måste gå och diska och fundera på vad det ska käkas till middag. Kanske ska trycka i mig lite popcorn efter maten så jag inte får ett utbrott på trögheten hos vissa och på ams som kanske är störigast i hela världen. Vill bara ha ett jobb så jag slipper dom. Har tränat idag och veckan har ju bara börjat så jag tycker jag har rätt att trycka i mig det. Har faktiskt hållit mig lugn på "trycka i mig" fronten i helgen. Kan ju visserligen bero på att jag inte varit hemma speciellt mycket men ändå. Aja nu ska jag gå, hejdå.

Inga kommentarer: