torsdag 28 februari 2008

Just ja jag har fått jobb

Har inte riktigt fattat det än. Kommer förmodligen inte kännas som jag verkligen har fått det förrän jag är där. Men dom ringde i tisdags från SOS alarm och sa "Vi har bestämt oss för att gå vidare med dig och vill att du kommer på introduktion tisdagen den 4/3 08.30". "Jasså" sa jag eftersom det var det enda jag fick ur mig för tillfället. Sen tackade jag och sa att jag skulle komma då. Då ska jag få se hur det ser ut på min blivande arbetsplats och sen ska jag få medlyssna. Det ska bli jätteroligt.
När jag skulle ringa till dom som var intresserad av att veta att jag fått jobb (dvs familjen) så blev resultatet att pappa tryckte bort mig när jag ringde och mamma pratade med nån och vägrade slå över till 2:a linjen och kolla vem det var som ringde. Så då ringde jag till den jag visste skulle svara eftersom han är hemma efter operation, min äldsta brorsa Johan. Så jag ringde till honom och han svarade och skrek "Jaaaaaaa" rakt ut när jag berättade för honom. Precis den reaktion jag ville ha så jag vart nöjd. Sen skickade jag ett sms till Elin och gick och la mig och sov. Passerade ett till Alex också som var den första att ringa upp mig. Sen ringde Elin och pappa också. Sen gick det fort och helt plötsligt visste folk om det som jag inte hade en aning om visste att jag hade varit på intervju. Men men, det var roligt iallafall.
Så nu vet ni det. Jag har fått jobb och jag är nöjd. Nu ska jag ta över tv'n. Godnatt.

Inga kommentarer: